... - no jak se to vezme...
Znám to už i od sebe ze dřívějška a tentokrát to tak bylo o našeho staršího synka, který měl poprvé školní vánoční oslavu.
Už před několika týdny si vylosovali spoužáka, kterému se mělo něco koupit (popř. vyrobit). Hodnota max. 50 Kč. Neříkám že jsme z toho nadšená - ale je pravda, že jsme si pak docela hezky popovídali o tom, jak vybírat dárek - že to není o tom, jen tak něco koupit - ale že je dobré si všímat, co se dotyčnému líbí, o čemu mluví že by si přál. Synkovi se zalíbilo, že bude vylosovnaou holčičku tajně sledovat, co čem říká že je to hezké nebo že by si to přála... Musí si toho prostě cíleně všímat a podle toho pak dárek vybrat. Usoudil že má ráda koně

, tak jsme koupili malý kalendářík s fotkami koní...
Konzumní mi to nepřijde, protože se právě děti vedou k tomu, takto vědomě něco vybírat, trochu si s tím lámat hlavu, dotyčného si všímat, vžít se do něj. Vždyť doma to většinou ještě nedělají, dokud tam "chodí Ježíšek"

, tak aspoň můžou trénovat na spolužácích...

Mne spíš zaskočilo, že se kromě vylosovaného dávaly ještě dárky jaksi dle libosti. To předem ale nebylo pořádně oznámeno (nestálo na lístečku od paní učitelky o vánočních akcíc a co kdy přinést), tak mi to bylo trochu hloupé... A otázka je, zda spíš to není trochu konzumní. Protože "muset" dát dáreček 5 nebo 10 lidem, tak tam už podle mě nejde moc osobně o tom uvažovat, navíc to nesmí být moc drahé, tak se prostě koupí nějaké blbůstky ve velkém a hotovo...
Úplně přiblblé mi to přijde ve školce, kam chodí mladší - měli přinéšt prostě cokoliv, "co se líbí klukům i holkám" - prostě anonymní dárek, který se pak "náhodně" dal někomu jinému... To už mi přijde fakt divné, neosobní - to vybírání PRO někoho konkrétního tam odpadá.
Já bych asi nejspíš brala, aby ty besídky byly bez dárku a hotovo.