10.2.2011 21:36:53 Ina
Re: Zkusenosti s firmou Centropol (tarif BLIK) na dodavku elektriny
Na stránkách ČEZu je vysloveně napsáno, že oni podomním způsobem nic neprodávají, ti co chodí po domech jsou dealeři a na webu je o tom spousta informací.
Lidi jsou opakovaně upozorňováni, aby se těchto nabídek vyvarovali, leč varování nepomáhá.
Mnohdy je zákazníkovi přislíbena například sleva 10 procent, ale v době, kdy zákazník smlouvu podepisuje, není mu předložen žádný konkrétní ceník a následně zjistí, že platí jiné ceny, než co mu bylo slíbeno.
Zákazníci jsou manipulativně informování nepravdivě, dealeři staví lidi do situace, že jim nic jiného nezbývá. Zákazníci si to později ověřují a zjišťují, že ty informace byly nepravdivé,“ popsal situaci Němeček.
Podpis na chodbě
Hlavně starší lidé často podepíšou přímo na chodbě smlouvu, aniž by měli bližší informace.
„Podomní prodej označujeme za poměrně neetický a nevhodný a plně se od něho distancujeme. Myslím, že přítmí chodby není správné místo pro podpis smlouvy na odběr elektřiny,“ řekl Holubec.
„Jde například o to, že zástupci těchto společností osloví potenciálního zákazníka doma a ihned vyžaduj podpis smlouvy a plné moci. To je problémem zejména u starších lidí,“ řekl Vácha.
Podle Nováka má ale Bohemia Energy pro prodej několik smluvních partnerských firem a jejich práci pravidelně kontroluje. „Navíc každému zákazníkovi, který podepíše smlouvu s obchodním zástupcem, ještě telefonujeme a ověřujeme, zda má o službu skutečně zájem,“ dodal Novák.
Podomní prodej má podle Nováka špatnou pověst už léta. „Tímto způsobem se přitom prodává spousta věcí, od kosmetiky, po programy mobilních operátorů,“ uzavřel Novák.
Odpovědět