Dobrý den,
vím, že mnohé z Vás řeší spíš problém, že dítě do školky nevezmou, tak mě prosím nebijte válečkem na nudle

Já mám dilema, kam dítě dát. Kousek od našeho bydliště jsou dvě školky, vzdálenost přibližně stejná do obou z nich. Syn bude mít v září tři roky.
Jedno jsou vlastně "jesle", jsou tam děti už od 1 roku. Tím pádem tam je méně dětí na více tet, více se jim údajně věnujou, ale na druhou stranu, funguje to i jako zařízené pro děti s nějakým lehčím zdrav.handicapem, např. oční vada, vada chůže,řeči atd. Zdravé děti berou, pokud tu mají bydliště a mají místo. Syn by tam mohl chodit jen rok, do "nejstarší třídy" - děti 2-3roky. Pak by teda musel přejít do klasické školky jinam. Navíc někdo mi říkal, že čísi zcela zdravé dítě začalo z těchto jeslí napodobovat kamarády a např.šišlat, kulhat atd. Je to opravdu problém? Podle mě si na to dítě chvilku hraje, ale odnaučit se říkat např.písmeno K,když už ho umí, snad není možné, ne?
Do těchto jeslí nám paní ředitelka přislíbila místo, ale zápis mají až v květnu. Ale prý o nás bude vědět. Jenže co když se tam nahlásí hodně dětí s vadou? Ty by měly přednost, syn je úplně zdravý. Ale na zápis do jiných školek prý chodit nemáme, takže mi to vyznělo jako jistota přijetí (jenže stále jen ústní příslib, že).
Druhá školka je klasická školka, 30 dětí ve třídě, všechny prý už musí být hodně samostatné, moc se s nima prostě nemažou. Mám na ni dobré i špatné reference, takže asi někomu vyhovuje, jinému ne, nechci ji proto úplně zatracovat. Do této školky je v sobotu zápis.
Mám na ten zápis pro jistotu jít a případně v květnu, pokud nás zapíšou do jeslí, místo ve školce odříct? Ale mít jistotu, kdyby nás nakonec do jeslí nevzali? Nebo neriskovat, že ředitelka školky řekne ředitelce jeslí, že jsme tam byli? (Prý si ředitelky školek vzájemně vyměňují seznamy, aby věděly, kdo se hlásil na dvě různá místa - možná jen drb?)
Jinak syn je docela schopné aktivní dítě, které myslím běžnou školku zvládne - umí hezky mluvit, řekne cokoli, obleče se sám, chodí bez plínky - má ji jen na spaní. Bojácnej není a myslím, že by si zábavu našel, i kdyby se mu žádná teta ve školce nijak nevěnovala. Ale na druhou stranu, říkám si, přece jen do něho nevidím, že by přechod "od mámy do zařízení" byl mírnější a lépe by se adaptoval, kdyby šel nejdřív na rok do těch jeslí.
Co myslíte? Omlouvám se za délku

a díky za názor!