Ahoj Zuzano, pro vás už to sice bude neaktuální, ale možná že moje informace pomůže někomu dalšímu později...
Na Bílou jsem přihlásila syna. Je chytrý, šikovný, ale taky má poruchu soustředění a je spíš divočejší. V první třídě měli super paní učitelku, která měla děti upřímně ráda, věnovala se jim, chválila na každém kroku a kluk chodil do školy (k mému vlastnímu překvapení) rád.
Potom bohužel paní učitelka odešla a dostali jinou. Chaotická, s nereálnými nároky nejen na mého syna, ale na děti obecně, přešla tam z jiné školy, kde do té doby učila na druhém stupni. Negativně zaměřená, všude viděla jen chyby a nedostatky (kromě sebe samé), syna místo pochval neustále srážela, ukazovala na jeho problémy před celou třídou jako že odstrašující příklad... takže jeho problémové chování rychle narůstalo a převážilo i to dobré. V žákajdě pak měl jen jedničky a pětky (za nespolupráci), nic mezi tím. Dlouhé hovory s paní učitelkou o jeho limitech a o tom, co na něj motivačně funguje byly naprosto k ničemu - paní učitelka usoudila, že to je tím, že je to hrozné dítě a my mu nekontrolujeme dostatečně aktovku

. K tomu se přidala šikana ze strany o přestávkách od několika starších žáků a v družině. Dítě mi začlo domů chodit úplně zničené, problémově se chovalo i k sourozencům. Mezitím se podařilo i úplně rozložit do té doby fungující třídní kolektiv.
To se může stát všude, je to o konkrétní učitelce. Co ale pro nás byl varovný příznak je, že škola na tohle kašlala. Uspořádali výchovnou komisi, kde na nás dělali bububu za jeho průšvihy. Snažila jsem se vysvětlit jeho situaci, předložila výsledky vyšetření a doporučení z ped-psych poradny, marně. Navrhovala jsem různé možnosti řešení, znova opakovala to, co už jsem x-krát marně vysvětlovala paní učitelce. Závěr zněl, že jestli bude kluk zlobit v družině, tak ho z ní vyloučí. Žádné oficiálně přijaté návrhy na pí uč., ani ten nejmenší, že paní učitelka vždycky zkontroluje, že si syn zapsal domácí úkol do notýsku (druhá třída, porucha pozornosti)! To mě zklamalo nejvíc. Přitom muselo přítomnému vedení školy být jasné, že to není tak černobílé, jak to pí uč zřejmě prezentovala na pedagogických radách.
Když jsme nenašli podporu ani u vedení, a tuhle učitelku měli mít až do páté třídy, tak jsem rezignovala a našla jinou školu. Přešli jsme na Sušickou. Tam je paní učitelka podobná stylem výuky té z první třídy a dítě najednou rozkvetlo a je z něj úplně jiný, veselý a ochotný kluk. Jistě, své problémy má dál, dostává se i tady do průšvihů vyplývajících z jeho limitů, ale paní učitelka i škola toto řeší otevřeně, okamžitě a se snahou najít řešení pro dítě, ne zdeptat všechny, kdo učitelce "komplikují práci". A to je tato škola mnohem přísnější a důslednější v postihování přestupků, než byla Bílá, kde bylo vše rozplizlé a pravidla buď nejasná nebo nedůsledně dodržovaná.
Čili závěrem - ano, Bílá je dobrá pro děti, které jsou "standardní" a bezproblémové, protože má velké možnosti, nabídku a jistě i mnohé kvalitní učitele. Ale pokud máte dítě, které se nějakým způsobem vymyká, tak se musíte spolehnout, že dostanete dobrou učitelku a že vám vydrží, protože na vedení se bohužel spolehnout nelze... Navíc, škola je velká a celkově chaotická, i od jiných rodičů vím, že k šikaně nebo nehezkému vzájemnému chování mezi žáky dochází běžně a nikdo to systémově neřeší. Školní psycholožka sice má konzultační hodiny, ale vedení ani pedagogický sbor ji nebere příliš vážně.
Jinak, angličtina už od první třídy na škole v současnosti je, buď s rodilými mluvčími (ale jen pro "hodné" nebo spíš vysoce motivované děti, z naší třídy jich několik vyloučili kvůli tomu, že je lektorka nezvládala) anebo s českou učitelkou - oboje celkem kvalitní.
Problém je taky družinou - škola otevřela hodně prvních tříd-paralelek, takže museli zrušit družinu a děti jsou celé odpoledne v nevybavených a malých školních třídách, kromě hodiny na zahradě.