Hvezdicko,
sekretářka měla pravdu, že by ji nemuseli přijmout, protože to trvalé bydliště je podstatné, ovšem v době nástupu do školy, takže když bylo jasné, že to trvalé bydliště v místě mít bude, tak nebylo co řešit. Někdo si ale trvalé bydliště po přestěhování nemění, tak je dobré, když se na to upozorní.
Druhá věc je, že se často dělá, že se otevře více prvních tříd, aby bylo dětí ve třídě méně, ale do druhých tříd se potom děti už spojují, protože většinou nestačí kapacita místností a někdy i obec šetří náklady na učitele. Takže z těch dvou tříd po čtrnácti dětech může být do druhé třídy jedna s 28 dětmi a to už je o něčem jiném.
Sekretářka zná předpisy, proto je dobře, že na to trvalé bydliště upozornila, ale rozhodnutí je na řediteli, protože on je ten, kdo tvoří třídyrozhoduje o přijetí a nepřijetí dětí (povinně se přijímají jen ty spádové) a umísťuje děti do tříd. Myslím si, že i kdyby ředitel nepřišel sám, sekretářka by ho zavolala, bez něj žádné rozhodnutí padnout nemohlo.
Změna školy je pro dítě velká zátěž, ale je to i zátěž pro učitele a třídu, zejména během školního roku, protože každý je zvyklý jinak pracovat a všichni si na sebe musí zvyknout. Pokud má navíc dcera trochu specifické nároky, o to je to náročnější. Učitelce se možná dalo říct, že ve staré škole to měla dcerka tak a tak a taky proč. Ovšem ono je to někdy i tak, že učitelka si na ten přístup chce přijít sama, což má své výhody (může objevit něco lepšího) i nevýhody (to zvykání může trvat déle a nemusí vést k úspěchu).
Teď budou prázdniny, odpočine si učitelka i dcera (jo, to je další faktor, v dubnu už bývá únava dost velká a všechno jde tak nějak hůř, na všech stranách), a bude líp. Držím palce

.