5.9.2011 22:20:41 Spiklenec slasti
Re: Genderové stereotypy v reklamě- dotazník
Ano, možnost "Ne" u desítky je manipulativní, což posílá celý dotazník do kelu. Ostatně i u dalších otázek jsem měl problémy (do té desítky to šlo), takže jsem to nakonec neodeslal.
Docela by mě zajímalo, co je vlastně smyslem té práce, protože se tam prolínají minimálně dva problémy: gender a volný trh, což je další problém toho dotazníku (a možná celé práce).
Totiž práce zkoumající genderové otázky a sexismu by mohla mít i komerční uplatnění (tj. možná by se dala prodat, pokud by byla dostatečně kvalitní), protože by byla pro inzerenty a reklamní agentury cenným materiálem využitelným při tvorbě dalších reklamních kampaní. Takový dotazník by ovšem musel být podstatně promakanější a skutečně se zaměřit na jednotlivé genderové stereotypy a sexistické prvky (mohl by např. obsahovat ukázky reklam a zkoumat reakce lidí na tyto reklamy).
Pokud se v dotazníku (a patrně i v práci) objevuje slovo "regulace". Tak téma gender a sexismus ustupují do pozadí, protože je zde nastolena mnohem závažnější otázka, a sice, zda by měla či neměla být reklama regulována (na což navazují další otázky, jako do jaké míry, v čem, kdo by to měl regulovat apod.). Toto téma samo o sobě je natolik kontroverzní a složité, že když se to smíchá s gender problematikou, zákonitě z toho nemůže vylézt nic smysluplného.
Já osobně zastávám názor, že dokud propagujeme volný trh, nemůžeme omezovat reklamu. Ostatně - člověk má vždy právo reklamu sledovat či nikoliv, zda se jí nechá ovlivnit nebo ne...
Odpovědět