6.9.2011 22:07:54 Delete
Re: Má školství stanoveno počet hodin v jednotlivých ročnících? 4. třída do půl 3?
Ono někdy není na škodu dát náročnější předmět po odpočinkovém, než všechno náročné nacpat na ráno a odpočinek později.
Pro děti je ideální střídání činností i ve smyslu zátěže. Také třeba tělocvik na odpoledce po obědě není úplně ideální.
Když je na odpoledce dvojhodinovka přírodovědy nebo vlastivědy, dá se zase jít hodně někam do přírody, učit se terénu. Kdo nemá les přímo za školou, tak toho za 45 minut moc nestihne, zejména když potom následují další vyučovací hodiny a je potřeba těch 45 minut opravdu dodržet.
Na prvním stupni bývalo skvělé, že když měla učitelka celou třídu na všechny předměty, mohla rozvrh přehazovat, spojovat si hodiny, jak jí to vyhovovalo...
Dneska je často jedna učitelka hudební výchovy na celou školu a učí všechny od první do deváté třídy....Pak musí být hudebka rovnoměrně od první do osmé hodiny, aby se to dalo stíhat. Stejně tak tělocviky, výtvarky.
Vše má svoje plusy a mínusy. Navíc každé dítě je jiné, některé maká dvě hodiny a pak odpadne, bez ohledu na předmět, někdo je první dvě hodiny k nepoužití a pak už se nmá v čem předvést, když jsou jen "odpočinkové" předměty...
Odpovědět