25.3.2012 23:50:21 Karel
Re: Odpovídají učitelé vašich dětí na maily?
Synův učitel na maily reagoval, ale lepší a rychlejší bylo ho volat. (Omluvy se podle školního řádu posílaly na SMS učitele a potvrzovaly v ŽK.) Nakonec on to byl, kdo vytáhl kluka z LMD a dyslexie a byl tudíž první, komu kluk odpoledne v pá volal, když zjistil, že byl přijatej na 8lG.
U dceřiného druhého učitele na 1.st. ZŠ jsme museli komunikovat až zápisem do ŽK, nereagoval na maily, telefony nebral (měl špatné číslo uvedené v materiálech, ale asi schválně), neměl konzultační hodiny. Ovšem tam to bylo katastrofa, odešlo mu cca 50% dětí z druhé třídy, my též.
Na nové ZŠ byl učitel i škola poměrně uzavřený, ale byl itík, takže dělal třídě web, kde byly všechny důležité věci. Na maily samozřejmě reagoval, u dětí se předpokládalo omlouvání emailem (a pak ŽK).
Na 8lG kluka maily jakžtakž fungují na většinu učitelů. Navíc třída má svůj mail, který slouží jako jakási nástěnka, kde si děcka zadají autoforwarding, nebo se tam hlásí a učitelé jim zasílají prezentace. Ovšem některým učitelům se to velmi nelíbí a na poslední TS byl velký tichý souboj mezi třídní, která to dělá (moderní, naslouchající, demokratická, ale přesto s dostatkem autority a nesmírně schopná a znalá) a jedním jiným učitelem paralelního předmětu, který to odmítá a nelíbí se mu to. (Sám též dělá prezentace, nepoužívá knížku, a děcka, co tam nejsou mají dost problémů...)
Na 2. stupni dcery taky standardně používáme mail na základní komunikaci a omluvy.
Mail je velmi užitečný pro tyto typy komunikace, protože podobně, jako učitelé mají jen chvíli přestávky a většinou učí, mají dozory, jídelnu, převádějí třídy apod. (i jako externista učící-suplující během fakulty pár měsíců Fy pár hodin na DPP jsem si to užil), tak i rodiče nemohou z práce vždy volat, kdy se jim to zlíbí.
Dvakrát jsem v poslední době řešil mailem i nepříjemné věci, kde jsem měl výhrady k jednání školy a učitelů a ač to byl tanec mezi vejci to naformulovat citlivě (a stejně se to moc nepovedlo), tak to vždy v druhé replice již bylo velmi vzájemně vstřícné - člověk vychladne, má informaci z druhé strany apod.
Ono je to prostě tak, že SPOLEČNĚ vzděláváme naše děti a oni pracují tak trochu PRO NÁS, ale samozřejmě v respektu k učitelské svobodě odlišného pohledu na věc.
Odpovědět