18.5.2012 14:53:16 Delete
Re: Trojčlenka - postup řešení ve škole
Za nás se šipky nedělaly, přímou a nepřímou úměru jsme řešili tabulkama a pro mě to bylo jako jedna z mála věcí v matice dost náročné, kvůli tomu dodnes bojuju s úlohami o společné práci, o směsích a tak.
Naopak šipky, když jsem se s nimi později setkala, mi přišly v pohodě pochopitelné, i když už jsem je vlastně nepotřebovala

.
Z matiky jsem maturovala v pohodě, i když nakonec za dva a dokonce mi hrozila trojka, ale chyba nebyla v tom, že bych neuměla, ale protože jsem "neviděla". Vytáhla jsem si užití goniometrických funkcí, úlohu jsem na potítku nestihla, tak jsem ji řešila až u tabule a já tam nebyla schopná ty trojúhelníky vykoukat. Přitom na papíře nebo z lavice jsem s tím neměla problém, ale to mi při těch nervech nedošlo, že si mám jít od té tabule kousek dál a získat odstup....takže nakonec byl můj výkon výrazně horší než moje schopnosti a mně to bylo děsně líto. Holka přede mnou tam plavala v logaritmech a ty bych vystřihla levou zadní....
Dneska bych prolítla bezpečně, cvik jsem ztratila a předpokládám, že se to všechno budu zase s holkama postupně učit...
Odpovědět