U družstevních bytů to problém je, potřebuješ souhlas družstva (nikov člověka, co ti to pronajal), ale pokud jde o byt v soukromých rukou a máš nájemní smlouvu, problém to není. Pokud s tím dělají na úřadech problém, tak neznají zákon o evidenci obyvatel. Což mě nepřekvapuje.

Citace zákona o evidenci obyvatel. Zvlášť si přečti odstavec C). Pro vysvětlení doklad o oprávněnosti užívání bytu je právě nájemní či podnájemní smlouva (opět problém může být u družstevních bytů).
"(6) Při ohlášení změny místa trvalého pobytu podle odstavce 5 je občan povinen
a) vyplnit a podepsat přihlašovací lístek k trvalému pobytu (dále jen "přihlašovací tiskopis"), který obsahuje údaje o
1. jménu, popřípadě jménech, příjmení a rodném čísle, předchozí a nové adrese místa trvalého pobytu občana,
2. vlastníku objektu, kterým se rozumí jméno, příjmení a adresa místa trvalého pobytu u fyzické osoby nebo název a sídlo u právnické osoby;
b) předložit občanský průkaz, u něhož není oddělena jeho vyznačená část24) v důsledku změny místa trvalého pobytu; občan po ukončení pobytu v cizině předkládá cestovní pas, občan po nabytí státního občanství České republiky předkládá doklad o nabytí státního občanství;
c) doložit vlastnictví bytu nebo domu, nebo doložit oprávněnost užívání bytu, anebo předložit úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu. Takové potvrzení se nevyžaduje v případě, že oprávněná osoba potvrdí souhlas na přihlašovacím tiskopisu k trvalému pobytu před zaměstnancem ohlašovny. Za oprávněnou osobu se považuje osoba starší 18 let, způsobilá k právním úkonům, která je oprávněna užívat objekt uvedený v odstavci 1 nebo jeho vymezenou část (např. byt nebo obytnou místnost), anebo je provozovatelem ubytovacího zařízení, kde se občan hlásí k trvalému pobytu."