23.11.2012 13:36:07 No one
Re: Na co si dát pozor, když si budu pronajímat byt?
Hodně důležité jsou poplatky, tzn. ve smlouvě musí být přesně uvedeno, co všechno zahrnují. Tzn. voda, teplo, úklid baráku, výtah, odvoz odpadu, elektřina společných prostor a tzv. FOND OPRAV - ten je kapitola sama o sobě o tom za chvilku a pak elektřina případně plyn.
Elektřinu a plyn na sebe, ale zkontrolovat spotřebiče..pokud by tam byly spotřebiče staré a žravé - tak to buď vůbec nebrat nebo chtít spotřebiče vyměnit za nové nebo chtít slevu na nájmu. Ať nedopadneš jako my se 40ti tisícema nedoplatku za plyn ve 2+1...
Pokud budou energie na majitele, platíte tedy jednu sumu dohromady, chtějte origoš vyúčtování od dodavatelů energií.
Ten Fond oprav - správně by si měl majitel bytu platit fond oprav sám tzn. hradit ho z nájmu a NE ze zúčtovatelných služeb. Hodně majitelů (včetně toho našeho) to nějak nepobralo a já to tudíž neuvěřitelně hradím zároveň se službami. Ve smlouvě o tom bohužel nebyla ani zmínka (nenapadlo mě to) a tak jsem se pak za rok ve vyúčtování divila, že nemám žádný přeplatek...se kterým jsem počítala. Platíme 8 tisíc ročně fond oprav, takže přesně tolik jsem čekala, že mi vrátí, no spletla jsem se.
Další kapitola je garáž, pokud budeš mít pronajatou platíš k tomu ještě provozní náklady na garáž (taky by nemělo být, ale u nás bohužel ano). Pokud si jí nepronajmeš, ohlídej si, abys ty poplatky na provoz neplatila.
Taky všechno písemně ve smlouvě.
Jo dále uvést ve smlouvě kdy a za jakých podmínek může majitel do bytu (na kontrolu).
Kdo bude bydlet v bytě všechno a že souhlasí s pobytem psa.
Jo a že souhlasí s trvalým bydlištěm.
Už mě nic nenapadá, ale klidně se ptej, třeba budu vědět. Hodně jsem se tomuhle tématu věnovala.
Domluvit si drobné opravy v bytě...někdo má částku do 500 někdo do 1000....
Odpovědět