Kapradino,
někdy je v tom učitelka nevinně

.
Mám teď čerstvý příklad od mé druhačky...byly třídní schůzky, ozvala se tam maminka, že měli problém s jedním domácím úkolem, kde bylo třeba spojit věty do smysluplného textu a pak mezi ně ještě vložit vhodné spojky. e fakt, že u toho jsem se zapotila taky, abych dítě jen směrovala....učitelka tedy vysvětlila, že to vzala z nějaké jiné učebnice pro druhou třídu, ale uznává, že to bylo náročnější a že to tedy už jako domácí úkol dávat nebude. Ale určitě to nebylo pro děti nové, protože stejné cvičení měly i ve školním sešitě, které jsme měli k nahlédnutí na lavici...
Potud vše OK...
Jenže pak se přidala maminka jiná, že mají problém s úkoly typu, kde mají děti uvádět slova nadřazená a podřazená a souřadná a souznačná a protikladná a mnohoznažná....a že nevědí, co to je a že nemají, kde si to najít....Tak učitelka slíbila, že bude dětem dávat i pracovní sešit, aby bylo kam nahlédnout (nemají učebnice a návrh, aby si zavedli zápisový sešit, kam by si to opsali a který by jim mohl zůstat do dalších let, aby se bylo k čemu vracet, jaksi neprošel, aby toho chudinky nemusely moc psát

).
No a druhý den mi píše kámoška, co má dítě v první třídě, ale dítě její kamarádky chodí s tou mojí do třídy, že jak je to u nás ve třídě strašné, že děti mají strašně moc úkolů, že se s dítětem denně dvě hodiny učí a že právě ani nevědí, co dítěti poradit, protože to sami neznají....
Přitom vím, že dítě má většinou jen jeden úkol a čtení, většinou dělá úkoly samo, maximálně se přijde poradit, jestli to píše dobře, doba přípravy do školy tak 20 minut i s tím čtením....a fakt jediný náročnější úkol byl je ten s těma větama, co učitelka slíbila, že už dávat nebude....
Takže na jednu stranu se učitelka může přetrhnout a vychází vstříc, jak může, navíc děti hodně chválí, jak jsou šikovné....a pak zjistíš, že se šíří fámy o tom, jak chudinky přetěžuje a jak chudáci denně tráví dvě hodiny nad domácími úkoly

.
V takových případech mi přijde obzvlášť kontraproduktivní doma něco "doučovat", ale naopak měli poslat dítě do školy s tím, že dítě nevědělo (učitelka za neznalost netrestá) a oni mu nedokázali poradit. Takhle učitelka houby ví, jak moc velký problém to pro dítě byl, zato všichni rodiče přítomní na schůzce vědí, co neumí jeho rodiče...