6.12.2012 14:41:31 holka anonymka
Re: Kolik % si obchodník většinou nadsadí, aby vydělal?
porovnáváš náklady na kamenný obchod a zásilkový obchod. Kamenný obchod má většinou i nějaké zaměstnance - v zásilkovém obchodu to zvládne sám živnostník, jak kde. Takže náklady na mzdy a tudíž i na pojistné ze mzdy apod. jsou hodně vysoké. Náklady na elektřinu - v kamenném obchodě musí topit a svítit ve větších prostorách - mají přeci prodejnu a případně i sklad a další prostory (hygienické apod.) po celou otvírací dobu a kousek navíc. Doba provozu zasílacího obchodu může být různá, a určitě v poměru počtu zákazníků kratší. Elektřina jak známo je také drahá. Doprava - kamenný obchod ji musí "zapracovat" do cen, zásilkový obchod - nevím, zda zboží kupují nebo jen přeúčtovávají.. Dále náklady na vodu, úklid prostor, nájem (zásilkový obchod může být i v zapadlém statku na vesnici)... V podstatě je jednodušší sečíst nutné náklady a rozpočítat do cen zboží, které se průměrně prodá, tak, aby vznikl i nějaký zisk pro další investování. S cenami se pak dá ještě hýbat dle toho, co je IN a co OUT, výprodeje, akce apod. Někde mají marže 10%, většina asi 20%, někde i 80%, někde i daleko víc, ale proč ne, když jsou schopní to prodat..
Odpovědět