Nano, tak vidíš. Zrovna jsi udělala opak toho, co jsi měla v úmyslu. A vlastně znovu skočila na špek Monty. Takže dosáhla zase právě toho, co potřebovala. Jako dosáhne tady na rodině vždycky. Taková spousta lidí tady je dnes a denně docela neoprávněně seřvána, přitom mají větší problémy. Monty každou diskusi strhne na sebe, zakladatelce odkloní téma na svoji osobu. Jednou píše A, pak s áčkem naprosto si odporující B a stejně jí to všichni dlabou i s navijákem. Řekla bych, že manipulovat umí slušně, líp než psát.

Co se psaní týká, řekla bych, že má v sobě schizofrenní rozpor. V první řadě jí nejde o psaní ani vyjadřování nějakého svého duševního pnutí, což je příznak skutečných spisovatelů, ale o peníze. Bohužel se v ní sváří ještě ješitnost, protože si usmyslela, že jí peníze z korektur, redakční činnosti a psaní na kšeft co jí nakladatelství zadají nestačí. Chce autorskou literaturu. To přesto, že zná dobře podmínky na knižním trhu a ví, že na ty peníze by se víc vyplatilo to, co psala doteď na kšeft, byl by to jistý zisk, i když ne příjmy Rowlingové, to si ale nechce připustit, že nikdo nemá všechno.
K tomu spisovatelství-skutečný spisovatel má v první řadě pnutí napsat něco ze sebe. Píše ať má solventního přítele a jezdí po Evropě, má jiný naplňující vztah nebo je sám. Takže u Monty to pnutí k psaní není nijak žhavé, za ty spousty let by prostě ve volném čase napsala dost knížek, neustrnula by tím, co napsala kdysi. A to, že musela pracovat v na jiných věcech - no, jiní spisovatelé píšou své autorské knížky za daleko horších podmínek, při komplikovanějších a obtížnějších povoláních, než ona.

Ale stále píšou, chtějí. To vím dobře, mám v blízkém okolí někoho, kdo autorské knížky vydal.
Ona nechtěla, neměla potřebu, měla dost money, což teď nemá, tak si nerealisticky umínila, že z ní musí být okamžitě Rowlingová a ještě nedá těm knížkám na námaze nic.
Skutečný spisovatel píše protože psaní miluje, je to jeho vnitřní potřeba. Tohle je Monty zcela cizí, už způsob, jak o knížkách a psaní mluví. Skutečný spisovatel se taky pořád neohání řemeslem i když řemeslo zvládá dobře. Tenhle pojem je jen zástěrka proto, nedat knížce víc. Když vyfiknu knížku do dvou měsíců po rozchodu s partnerem o tom rozchodu a běžím do nakladatelství.

ále skutečný spisovatel má sebereflexi, často se velice trápí, jestli je jeho knížka dobrá, sdělná, Monty oproti tomu o sobě naprosto nepochybuje, to je taky docela vypovídající.


Prospělo by jí, kdyby si srovnala priority - buďto bude mít slušný příjem z toho, co dělá, což jí v podstatě vyhovuje, jen by ho chtěla mít několikanásobný, aby zase bylo na ty cestování po Evropě, což je její skutečná motivace k psaní. Tak bych být ní sháněla víc kšeftů a jela ve svém zavedeném.
Nebo chce nuzákovat s autorskou literaturou, což ovšem není na její povahu, nechce dělat nic, z čeho není řádný vejvar.
Co se týká kvality - tak kdo použije jméno K. do názvu /mimochodem na tohle přišel první už Viewegh, to je jen opakování/ a do druhého názvu sex a staví to na sexu, ale tak trochu na puberťácké úrovni, tak k tomu radši nic říkat nebudu.
reagovat na případné reakce taky nebudu, je to zbytečné, nejspíš bych se dozvěděla, že tomu houby rozumím a Rawlingová-Monty všemu rozumí nejlíp

či-li všichni kolem jsou blbci, jen Monty je letadlo