Žubko,
nechci sem dávat celé know how programu naší školky, ale tady malá jarní ukázka:
• „Kde bydlí skřítek Zahradníček?“ – hledání prvních znaků probouzející se přírody na záhoncích a stromech v zahradě
• Výroba skřítka Zahradníčka z pařezu a přírodnin – společné hledání domečku (umístění na zahradě)
• „Zahrada – domov pro ptáčky“ – umístění budek spolu s odborníkem – pozorování, pojmenování, poslech ptačího zpěvu
• Četba z knihy „Uprchlík na ptačím stromě“
• Vysévání semínek do truhlíků
• Příprava záhonků k setí
• Program „STATEČEK“ (Cassiopeia)
• Pokus „Co a kdo se skrývá v hlíně“ – pozorování hlíny lupou při přípravě záhonku k osázení rostlinami
• „Ťuky, ťuky na vrátka“ – rytmizace různých druhů hmyzu zabydlujících se v hmyzím hotelu – pozorování
• „Jak se stane z housenky motýl“ – zpěv písně „Čarodějka“
• Výroba motýlka z tvrdého papíru + lepenky oboustr. – děti na zahradě hledají barvy jara (listy, stonky, větvičky, kvítky…)
• „Hostina pro skřítka Zahradníčka“ – hry na pískovišti s dětským zahradním nářadím a bábovkami, poznávání vlastností písku (mokrý x suchý, jemný x hrubý)
• Vysévání semínek na záhonky, péče o květiny v truhlíku
• Výroba misek z keramické hlíny
• Program „ŽABKA ROZÁRKA“ (Cassiopeia)
• Oslava „ Dne Země“ na zahradě – společně s rodiči
• „Květinové muzicírování“ – poslech hmyzu na květinových záhonech – hra na hudební nástroje, doprovod, zvuky
• „Bylinko, jak voníš?“ – dech. cvičení, relaxace u bylinkového záhonu
• „Vyprávění se skřítkem Zahradníčkem“ – rozhovory v altánku, rozvoj slovní zásoby, souvislé vyjadřování, dětmi vymyšlené fantazijní příběhy o skřítkovi a jeho kamarádech ze zahrady
• „Kdo začaroval vrbovou chýšku?“ – pozorování nových větviček a listů – společné zaplétání (prostor pro různé námětové hry)
• Přesazování rostlin do truhlíku a na záhony
• „Hliněné kytičky“ – výroba z keramické hlíny
• Pozorování včeliček na kvetoucích stromech
Fakt to není jen hlídání dětí, to mi věř.
