Ono to není tak jednoduché, jak to vypadá.
Dotování státních školek znemožňuje konkurenci soukromým školkám, takže i když člověk sežene prostředky a překoná všechny obstrukce od stavebního povolení až po hygienické normy, tak nikdy nedosáhne natolik přijatelné ceny, aby to ve srovnání s cenou státní školky stálo za to alespoň tolika zájemcům, aby se školka uživila.
Školky postavené před revolucí jako majetek někomu připadly...Soukromníkům se většinou provozování nevyplatilo, když bylo málo dětí, takže využili budovy pro něco, co ty budovy uživilo. Na tom nevidím nic špatného.
Budovy, které připadly obcím, okresům, krajům nebo státu se bohužel spíš prodaly, než pronajaly s výhledem na budoucí využití jako MŠ

, a opět proto, že nebyly prostředky na jejich dotování po dobu, kdy nejsou potřeba. V tom byla ta zásadní chyba

.
Jinak si nemyslím, že kdyby se tolik nerozkrádal rozpočet, tak že by snad šlo víc peněz zrovna do školství

, takže na to, jestli obce mají na učitelky nebo na přístavby míra rozkrádání moc vliv nemá

.
Některé obce by dokonce i měly na dostvbu, ale chybí jim pozemky a na ty už třeba nezbývá nebo nejsou k mání

.
Takže to opravdu není jen tak, postavit si další baráky, které za pár let zase nebudou potřeba.
U nás tedy někdy předloni zvládli přes prázdniny postavit montovanou stavbu na dvě třídy školky a protože je to hned vedle základky, tak věřím, že až přestanou stačit místnosti ve škole a naopak zase trochu poklesne počet dětí ve školce, tak že se budova použije pro první třídy základky.
Pkud má obec vhodný pozemek, přijde mi podobné řešení v tuto chvíli asi nejpřijatelnější, i když mnohem radši bych viděla to systémové, které by umožnilo větší rozmach soukromých zařízení.