19.6.2013 21:20:02 julie50
Re: Kdo jsou pro vás nezajímaví lidé aneb co by lidé měli dělat, aby byli pro vás zajímaví?
Lído,
tak ještě jednou:
Rodokmen /se zvířatama/ byl úkol v češtině. Zadaní divné není, šlo o to ukázat dětem, že dříve lidé měli zvířata nejen jako mazlíčky, ale právě na jídlo /proto se měli vyptat, zda jejich předci měli třeba králíky, slepice, kachny, husy, ovce, koně../
A samozřejmě, že pokud žádní mazlíčci nebyli, tak nebyli, ale třeba akvárko tam už uvedené bylo.
A u toho projektu z cizího jazyka - tam docela o správnost historickou šlo, samozřejmě to vyučující nemá jak ověřit.

Nebyl to úkol, byl to projekt na několik týdnů. Jen vybrat fotky s důležitými událostmi v rodině/konkrétních příbuzných celkem dalo práci plus čas vybrat. Dítě si mělo představit dobu, kdy dotyčný předek/předci žil, co tehdy bylo pro jeho život podstatné.
Já jsem původně chtěla, aby dítě psalo předky z mé strany, ale dítě to chtělo mít veselý s hepíkem, tak psalo stranu manžela a všechno pro něj nepochopitelný a smutný i z této strany rodiny vynechalo. Např. /měli ukázku toho projektu v učebnici/ chtělo napsat, že jeho předci se seznámili po dobu opušťáku na tanenčích čajích. Ha, nejen že dnešní dítě NEVÍ, co je opušťák a už vůbec to neumí říct v cizím jazyce, to dítě ani neví, co to jsou taneční čaje. Mé dítě si představilo diskotéku, kde se o přestávce podával čaj.

Takže tohle celý mé dítě vynechalo a psalo o jiných důležitých bodech života oněch lidí. Ale to všechno mu musel někdo VYPRÁVĚT.
Odpovědět