8.7.2013 21:26:04 Venice+3
Re: Hodnocení dítěte ve školce
V naší MŠ se portfolia dětí vedou - je to povinné. Do portfolia uč. zakládá např. vývoj kresby - tj. po čtvrt roce vkládá výkres dítěte, na který mělo nakreslit nějakou postavu. Už to, že dítě nakreslíů po hlavonožci poprvé postavě krk je známkou vývoje. Jsou různé ukazatele jak vývoj vyhodnotit. VEde se záznam o lateralitě, změnách preferencí, rozvoji slovní zásoby, rozvoji motoriky, osamostatňování se... to vše z pohledu učitele, který je s dítětem ve třídě. Tzn. maminka může samozřejmě cokoliv z uvedeného konfrontovat, proč ne. Jde o popis vývoje, není to žádné "vysvědčení", nebo smlouva, se kterou musí obě strany souhlasit. Doma třeba dítě vydrží hodinu kreslit samo u stolu, ale ve školce v kolektivu prostě pozornost neudrží. To rodič málokdy může posoudit.
Věřte, že jen sdělit rodičům "neřešičům", že je čas zajít na logopedii na konzultaci bývá někdy úplná kovbojka. Každý rodič to přijme jinak, každý s tím jinak naloží. U zápisu do školy se učitelky na ZŠ chytají za hlavu, co to přišlo za dítě, má očividnou patlavost, sykavky nedotažené... co je platné, že učitelka v MŠ rodičům doporučila logo, když se rodič po tom sdělení urazil a nedělá v tom nic.

Je potřeba víc příležitostí kdy rodič může s učitelkou v klidu promluvit bez přítomnosti dítěte.
Odpovědět