Re: Jak se detem uci z Frause? Matematika 1. trida
mám srovnání fraus x klasika. V první třídě fraus, v druhé klasika, učebnice alter. Důvod změny: prý si rodiče na frause kňourali, že je to moc těžký
Zásadní chyba byla ve špatné komunikaci učitelky s rodiči - těžko pomoci dítěti s úkolem, kterému nerozumím ani já, že jo. Navíc u prvňáka je to pro rodiče extrémně frustrující (pro to dítě mi to ani nepřišlo). Já jsem to vyřešila zakoupením frausovské metodiky pro 1. ročník...
Dítě matematiky bavila, hodně se rozvíjel, bylo vidět, jak přirozeně vyzobává matematiku ze života...
Po přechodu na Alter - po roce rapidní pokles schopnosti řešit slovní úlohy /resp. vyzobat si z toho ta čísla a sestavit příklad/. Rutinní počítání příkladů ok, ale nuda - dítě to zoufale nebavilo.
Výsledek - měníme školu a přecházíme tam, kde jedou podle Frause. Jestli něco můžeme svým dětem dát, tak je to právě naučit je myslet matematicky v souvislostech - to je pro ně velká konkurenční výhoda a vlastně dneska už nezbytnost, protože na matematickém pojmovém myšlení stojí celý náš moderní IT svět a technologie.
Nebojte se frause - důležitá je ale opravdu komunikace učitelky s rodiči, včetně schopnosti učitelky poskytnout rodičům informace o metodice...
Odpovědět