do školy jsem vedla už tři děti. u prvních dvou vůbec netuším, co po nich u zápisu chtěli, protože si jedna učitelka vzala rodiče a vyplňovala s ním papíry a druhá si vzala dítě a prozkoušela si ho sice ve stejné místnosti, ale u jiného stolu a jel zápis několika dětí současně, takže sledovat se to moc nedalo. u třetího už to měli zorganizované tak, že dítě i matka byli společně. s tím jsem byla dvakrát, jednou měl odklad. to se dítěti věnovala nejdřív učitelka, která si na nějakých hrách (logico piccolo, pexeso...) prověřila, že jak dítě vyslovuje, jestli zná barvy, jestli udrží pozornost, jestli dokáže komunikovat s dospělým, jestli zná zvířata a části těla. pak se mu věnovala psycholožka, která po něm chtěla namalovat postavu.
papíry ani nevím, co se vyplňovalo, ale nic složitého - jméno, příjmení, adresa, rodné číslo, telefon, na dítě, na matku, na otce. vím, že jsem s sebou měla rodný list dítěte, i když teď si nevzpomínám, jestli jsem ho potřebovala.
učitelku si u nás je možné zvolit, stejně tak jako oblíbeného kamaráda, se kterým chceme, aby dítě bylo ve třídě (a vyznačit preferenci, jestli radši kamarád nebo radši učitelka). ale nedělá se to u zápisu, protože u něj ještě ani není jisté, kdo vůbec bude učit (kluk měl domluveno, že ho bude mít ve třídě učitelka jeho sestry, která zrovna končila s páťáky... a šup ho, on jí ředitel neprodloužil smlouvu

), dělá se to až na první rodičovské schůzce, která je v červnu.
jinak jak tu padlo o dlouhých čekacích lhůtách u zápisu - třeba naše škola nabízí možnost si přes internet zablokovat vhodný termín a čas. přijít k zápisu lze i bez toho, ale pak je možné, že se bude muset čekat.