23.5.2018 20:30:00 Monty
Re: Z matematiky propadlo u maturity 22 procent studentů
"V případě víceletého gymnázia mám na mysli především všeobecné "akademické" nadání."
Alčo,
no a to je přesně co?
Vybavil se mi jeden starší článek, doporučuji přečíst si jej celý.
"Ideálem českého vzdělávacího systému je jedničkář. Student, který umí vše podle osnov, nezapomíná domácí úkoly, úpravně píše a udržuje sešity v čistotě. Udělá všechny zkoušky, v dospělosti se stane zaměstnancem u velké mezinárodní firmy, vzorným rodičem a daňovým poplatníkem.
Nic proti jedničkářům. Ale co studenti, kteří jsou mimořádně talentovaní v určitém směru na úkor ostatních předmětů? Systém je ničí: je úplně jedno, že v jedenácti letech chápeš vektory a komplexní čísla. Na matematiku kašli, musíš si zlepšit češtinu. Jsi členem Mensy, tak jak to, že nechápeš shodu podmětu s přísudkem? Ach tak, mladého pána to nebaví. Ale u přijímaček nikoho nezajímá, co tě baví nebo ne. Víš, kolik tam bude jedničkářů?"
http://neviditelnypes.lidovky.cz/skolstvi-uspel-by-einstein-v-ceske-skole-ffx-/p_spolecnost.aspx?c=A140322_165135_p_spolecnost_wag
Odpovědět