Když jsme se nad Tvou otázkou zamysleli, napadlo nás asi to, co sem napíšu. Ale objektivní odpověď neznám, tak zkuste prosím Rosťovi i mně odpovědět ještě někdo jiný.
Zajímá mě, co si o tom myslíte!
Proč je o nich všeobecně tak malé povědomí - protože peníze. Jednoráz koncerny mají nasysleno hodně, můžou si dovolit mít reklamy všude, v televizi, v časopisech, na ulicích, v porodnicích. Na to prostě prodejci ani výrobci látkovek nemají z důvodů uvedených níže.
>Ani v současné době, kdy se řeší v oblasti ekologie kde jaká prkotina, nikdo tu věc s hromadami použitých papírovek ani nezmiňuje. To je nějaké divné.
Dyď nebýt tady Petry, ještě jsme nikdy nikde o těch moderních látkovkách neslyšeli.<
Záleží i na tom, co posloucháš.

Pomalu se situace zlepšuje, např. už pár rodičovských časopisů články o JP vs. látka napsaly, bohužel s nepřesnými informacemi, takže jejich efekt asi nebyl nic moc.
A jinak to není pro novináře moc zajímavé, žádná "bomba", která by pomohla zvýšit čtivost. Když chceme uveřejnit něco v tisku o osvětové celosvětové kampani "Týden opravdových plen" (letos 21.-27.4.) a případně konaných akcích, tak to pro ně není, je to komerce a mám si dát inzerát apod. A kabelovka vloni přišla jen proto, že jsem jako jediná fyzická osoba mezi školami a jinými většími organizacemi podala žádost o dotaci od města (na enviromentální výchovu, vzdělávání a osvětu). No to je přece ale zajímavé! Ale udělat nějakou reportáž opravdu o typech látkovek, jejich výhodách a nevýhodách, to ne...
Proč nejsou moderní látkovky v kojeneckých obchodech? Ty jsou už tak nabité jiným zbožím, že nabídka plen se tam těžko ještě vleze. Navíc je jich tolik typů a druhů, že je potřeba kvalifikovaná prodavačka, ne jen podavačka, která zná výhody a nevýhody jednotlivých značek a střihů. (To platí i o šátcích a jiných nosítkách.)
Taky by to pak bylo ještě dražší, když by se platil sklad atd.
Totéž pro supermarkety - plus ještě - můžete si tam jít koupit třeba počítač, ale když tomu nerozumíte, je lepší jít do specializovaného obchodu, kde Vám poradí a postaví ho na míru, abyste zbytečně neplatili víc za něco, co nevyužijete (alespoň tedy u mého muže to tak je). (No a když tomu rozumíte, tak byste tam ty předražené šroty určitě taky nekoupili.)
>Kdyby se běžně prodávaly v supermarketech, které by se jako v případě papírovek předháněly v tom, kdo je prodá levněji, určitě by byly využívány mnohem více.<
To je Rosťo podle nás právě ten protimluv, který není ve skutečnosti možný.
Supermarkety jsou produkty "moderního trhu". Což znamená:
1) reklamou vás přinutit koupit si něco, co třeba ani nutně nepotřebujete
2) vydělat na tom hodně peněz při co nejmenší jednotkové ceně (aby se výrobek nezdál drahý)
3) neposkytovat zbytečně nic navíc (služby, záruky)
4) výrobek se musí stát co nejdříve nepotřebným, spotřebovaným, neopravitelným, abyste si museli koupit nový
5) prodávat co nejmenší množství/balení, abyste nakupovali často, nejlépe pořád to samé
(Typicky se takto prodává např. inkoust do barevných tiskáren.)
A do tohoto tržního konceptu látkovky nezapadají, protože JP kupujete pořád, kdežto moderní látkovky Vám vydrží sada 18-24 ks minimálně na jedno dítě na celé přebalovací období!
A je tu dokonce možnost, že ten, kdo si je jednou koupí, je má i pro další dítě nebo nedejbože i generaci!

Takže toho moc nenakoupí.
Tak tolik k Tvé otázce, třeba jste to dočetli až sem. Díky, i za případné reakce.
