
Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!
| Amaaly | 10850 |
|
|
13.1.2010 21:43:19
Mohla bych tady napsat román, ale pokusím se vyjádřit stručně. V roce 1997 nastoupily do WŠ (mimo Prahu) mé děti, syn v 7 letech, dcera v 6. Předesílám, že letos oba maturují stejně jako řada jejich spolužáků a názor, že je to škola pro děti, co jdou na učiliště, je naprosto scestný. Zásadní problém alespoň v té době byl, že se do školy braly děti problémové, často tam přestupovaly z jiných škol s tím, že WŠ budou zvládat lépe. Tím se, ošklivě řečeno, snižuje "kvalita" dětí. Názor, že integentní dítě pak nezvládne SŚ je prostě hloupost.
První stupeň byl snad nejhezčí dobou, kterou jsem se svými dětmi prožila. Alespoň u nás je běžné, že se hodně spřátelí rodiče i učitelé, dodnes se s některými stýkám. V 5. třídě bylo jasné, že syn se začíná ubírat technickým směrem, některé školní aktivity mu začaly být až nepříjemné (hra na flétnu, slavnosti, nacvičování divadel). Po dohodě přestoupil na klasickou ZŚ, žádné problémy neměl. Dcera je povahy zcela jiné, na WŚ chodila až do devítky, na SŚ problémy taky neměla. Jediné, s čím problémy měly, bylo, že se na ně mnoho lidí včetně "klasických" učitelů dívalo svrchu. Dcera to dokonce uváděla jako důvod, proč tam nemám dávat našeho nejmladší. Nejmladší nastupuje do školy v září. Po dlouhých úvahách zase vyhrála WŚ. A já se na rozdíl od jiných matek na školu děsně těším. A ještě k té víře. Podle osnov by se do výuky vůbec neměla promítat. Pokud se to některým učitelům stalo, hned se to řešilo. |
| Tragika | 61116 |
|
|
13.1.2010 10:38:41
A co konkrétně bys chtěla slyšet?
Proč jsi se rozhodla dávat dítě do WŠ a jaké máš na druhé straně pochybnosti? Já bych tu školu charakterizovala jednou větou - Zážitky v ní získané, dítěti už nikdo nevezme. Jen upozorňuju, že třeba v Praze, je mnoho dětí, které do školy nevezmou. V šesti letech má šanci na přijetí též málokdo. |
| ljeba | 33781 |
|
|
12.1.2010 21:21:22
Budu moc ráda za každou pozitivní i negativní zkušenost s waldorfskou základní školou,jsem téměř rozhodnuta dát dceru na tuto ZŠ i přes záporné názory,které jsou typu slyšela jsem....říká se....ono prý....apod.Proto přivítám osobní zkušenosti.Děkuji Lenka
|
| DitaB | 25911 |
|
|
8.12.2009 19:17:16
No, úředníci ani tak ne, pokud by to bylo na nich, tak asi žádná waldorfská škola nebude :-( - ale to je jiná kapitola...
o kritériích pro přijetí rozhoduje ředitel/ka MŠ - viz http://www.msmt.cz/vzdelavani/nejcastejsi-dotazy-k-predskolnimu-vzdelavani , tzn., že ve waldorfské školce si pohlídá, aby se zájem rodičů konkrétně o tento typ předškolního vzdělávání nějak odrazil i v kritériích. Dokud brněnská WMŠ spadala pod městskou část, vím, že určitý počet dětí byl přijímán i "jen" z hlediska spádovosti. Nevím, jestli to měli nařízené. Nyní, když je škola a školka celoměstská, toto naštěstí padá... |
| DitaB | 25911 |
|
|
8.12.2009 19:10:04
![]() |
| DitaB | 25911 |
|
|
8.12.2009 19:08:09
Tak mi to nedá, když už jsem zabrousila do této diskuse, a navážu na zmíněné úvahy ze svého pohledu
![]() "1. Jsme naprostí ateisté a náboženské prvky. které se ve výuce objevují, mi moc blízké nejsou. Doma opravdu neslavíme Svatáho Martina, Masopust apod. Ani na výskyt skřítků nevěříme, což je třeba ve waldorfské MŠ hodně zastoupeno." Tam je otázka, zda je člověk ateistou "zarytým", z přesvědčení, nebo spíše ateistou "z nouze" - tzn. jen se ve svém životě nesetkal s vírou, která by jej oslovila a neznechutila. Ten, komu by řekněme náboženské prvky ve waldorfské škole hýbaly žlučí, nechť své dítě na tento typ školy radši vůbec nedává a "nekazí" školu těm, co to mají rádi. Naopak pokud aspoň trochu věříme na věci mezi nebem a zemí i na to, že dětská duše je tak trochu v říši pohádek, pak s otevřeným přístupem můžeme přijít na to, že ty slavnosti - trochu křesťanské, trochu pohanské - a koneckonců i ti skřítkové jsou vlastně báječným obohacením našeho života... Posledním stupněm je pak stav, kdy si to všecko "waldorfské" zamilujeme natolik, že se nad tím už ani nepozastavujeme, naopak nám připadne divné, jak jsme mohli tuto stránku života přehlížet ;-). "2. Hodně jsem se setkala s názorem, že je WŠ vhodná jako mezistupeň pro žáky na učilištích, kteří se jednou budou živit rukama. To, pokud by byla pravda, mi také není sympatické." Myslím, že podobné škatulkování waldorfským školám neprospívá (podobně názory, že tento typ škol je vhodný pro slabší, hyperaktivní, méně nadané atd... děti). Asi pramení z toho, že tyto školy se o takovéto děti dokážou lépe "postarat" než školy tradiční (nechci ani zde paušalizovat). Naopak pokud někde čtu, že někdo přeřadí dítě z waldorfské školy na normální kvůli tomu, že je studijní typ / nadané či jinak vynikající, pak vnímám chybu právě spíš na straně rodičů - buď nevěnovali výběru školy náležitou pozornost a podlehli jen nějakým vnějškovým lákadlům, která nejsou v souladu s jejich skutečnými očekáváními a požadavky na školu, nebo podcenili svoji ambicóznost a nepřiznali si, že jim vlastně soutěživý a konkurenční styl vzdělávání na tradiční škole vyhovuje. Co já osobně cením na waldorfské pedagogice je snaha naučit děti vnímat společnost jako celek, neodděleně, ve všech vrstvách a bohatosti, tak jako je např. krásná příroda a svět - jinými slovy, že v jedné třídě vedle sebe mohou sedět "superchytrolín", "hyperaktiv", "nenápadná myška", budoucí učeň i profesor s pěti tituly (- označení dětí berte s rezervou, chtěla jsem naznačit tu šíři). A co víc - že se budou respektovat, mít se rádi, znát odlišnosti svého zázemí a já nevím co ještě... "3. Když na běžné základce chytnete špatnou učitelku, není to zas až takový problém, jako na WŠ, kde jeden učitel vyučuje všechny předměty po dobu devíti let. Idea může býti skvělá, ale jsme jen lidé a kdo mi zaručí, že zrovna ten jediný vyučující, není průměrným, či podprůměrným, ve srovnání s jinými?" Vracím se k tomu, co jsem psala už jinde. Úplně nejdůležitější na učiteli (jakékoli školy!) je, aby byl především osobnost, která dokáže s dětmi (a jejich rodiči) navázat vztah a rozvíjet jej. Kdo úplně nejvíc dětem předává vlastním příkladem a také láskou - k těm dětem i k předávaným vědomostem, dovednostem, schopnostem, kompetencím... Pokud učiteli na dětech záleží a je otevřený komunikaci a spolupráci s rodiči (ale také zároveň pokud rodiče nejsou sebestředně zahledění jen do kvalit svého dítěte a dokáží spolupracovat s učitelem), pak může učit v podstatě kdokoli. Nevím totiž, co je zde kritériem oné "průměrnosti" či "podprůměrnosti" - kvalifikace? charakterové vady? Jo, a jsme jen lidé - to je na tom právě to hezké ."4. O úspěšnosti waldorfských žáků při zkouškách na běžné SŠ toho také moc nevím a už vůbec nic netuším o tom, jak si na těchto školách vedou." Něco o tom vím v tom smyslu, že se zpravidla všichni dostanou na zvolené školy. Jsou tam i ty učňáky či možná méně ceněné výtvarné obory a řemesla, ale ve velké míře i prestižní gymnázia. O tom, jak si na těchto školách vedou, už moc přehled nemám. Pravda je, že někteří jsou zaskočeni stylem výuky, zkoušení, vztahů apod., ale toto vnímám spíš jako "obžalobu" tradičních středních škol, nikoli jako zásadní chybu waldorfu jako takového. Opět to hodně souvisí s tím, jakou školu a životní styl vnímají rodiče pro své dítě jako ideál... |
| DitaB | 25911 |
|
|
8.12.2009 18:35:52
Já myslím, že ohledně té svobody a řádu je to trochu jinak. Tzn. že jako u všeho záleží především na učiteli, protože dle mého soudu je právě ŘÁD a určitá kázeň nedílnou součástí waldorfské pedagogiky. Pochopitelně otázkou je, nakolik je pak skutečně naplňována, nakolik se shoduje s představou o řádu a/nebo svobodě učitele na jedné straně a rodičů na druhé.
Mně osobně dost imponuje, pokud si učitel nehraje na "boha", ale dokáže být přirozenou autoritou, umí navázat s dětmi (a též jejich rodiči!!!) vztah a prostřednictvím tohoto - často velice přátelského až rodinného - vztahu je vede, vychovává a učí. Waldorfští učitelé se o toto minimálně snaží, naopak na běžných základkách i po 20 letech svobody a pokusů o změny ve školství je to stále raritní... |
| Nanyna, dcera 9let | 10856 |
|
|
7.12.2009 11:23:37
To chápu, jen mi to přišlo nejblíž k Rokycanům
. Přeji hodně štěstí. |
| Luz | 82226 |
|
|
26.11.2009 22:16:30
Ahoj, o té vím, ale přijde mi nemožné vozit každý den dítě do Plzně, to bych nezvládala.
|
| Ema S |
| • |
25.11.2009 9:09:00
Ráda bych pozvala všechny rodiče, kteří mají zájem o přijetí svých dětí do nově vznikající soukromé školky, na setkání se zřizovateli.
Školka bude otevřena v příštím roce na Praze 5. Schůzka se uskuteční ve WŠ v Jinonicích, v pondělí 30.11, v 19 hodin. Bližší informace můžete získat tuto sobotu na vánočním jarmarku v jinonické škole. Náš stánek bude v její horní budově. Těšíme se na vaši účast. |
Edudant a Francimor od Karla Poláčka v Hudebním divadle v Karlíně
Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
Vítání sv. MartinaBlansko
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.