
Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!
| HelenaPa | 48800 |
|
|
15.12.2008 10:25:56
jo a ještě - individuální schůzky s rodiči jsou už taky na ZŠ běžné (mají-li rodiče zájem), kamarádství, spolupráce se taky podporují, zvlášť při práci na společných projektech.
Setkávám se často u rodičů s představou, že spousta věcí, které se jim líbí na alternativním vzdělávání, na běžné ZŠ nejde, ale není tomu tak. Zkuste se zajít do obyčejné základky podívat, jak se od dob vaší první třídy změnila - ve třídě koberec, lavice nikoliv v řadách, ale v kroužku nebo ve skupinkách, běžné bývají týdenní "sezení" s povídáním (tzv. komunitní kruh), děti si pomáhají navzájem, hodně si hrají, dělají se pauzy podle potřeby nejen podle zvonku, někde mají místo známek slovní hodnocení, ....... |
| HelenaPa | 48800 |
|
|
15.12.2008 10:19:14
I na normálních ZŠ se někde učí genetickou metodou čtení (a psaní), tj. tak jak vy jste to nazvala "globální" metodou. ALe tam tedy už v 1. třídě. A touhle metodou se tedy děti učí čtení a psaní snáze a rychleji.
|
| HelenaPa | 48800 |
|
|
15.12.2008 10:16:29
Podle toho, co jsem slyšela, jsou děti na Waldorfské škole spokojené. U nás na střední máme jednu slečnu, která absolvovala Waldorfskou školu s excelentními výsledky, mezi 29 dalšími žáky z normální ZŠ je u nás nejhorší, v prváku jí teď hrozí několik pětek. Ona to nefláká, ale je nešťastná, protože to prostě nezvládá.
|
| MoniJa | 80937 |
|
|
15.12.2008 9:40:46
Naše děti na Waldorfskou školu chodí a jsou spokojené. Nejstarší děti chodily na klasickou ZŠ a pak nastoupily na gymnazium WŠ. Nejstarší už je na VŠ. Rozdíl vidím hlavně v přístupu k dětem, na WŠ jsou děti rovnocenní partneři, oceňují se klady a vlohy dítěte, je tam příjemná atmosféra a nikdy se mi nestalo, že by se bálo nebo nechtělo nekteré z dětí jít do školy. Mladší chodí na zákl. st. WŠ.
Učivo se nebifluje jako na ZŠ, ale učí prožitkem. Nejsou nuceni se šrotit tolik "zbytečných informací", které se vzápětí zapomenou nebo najdou v každé encyklopedii. Rodič to musí ustát např. oproti příbuzným,např. v 1. třídě děti ještě nečtou, neučí se klasickou metodou ale spíše globální. Nejdříve se učí velká tiskací písmena, pak malá tiskací a nakonec se učí klas. psát. Děti nemají známky a rodiče chodí na schůzky v rozmezí 1-2 měsíčně, je možné si domluvit invid. schůzku s učitelem kdykoliv. Vysvědčení je radost číst, je tam napsané v čem dítě udělalo za rok pokrok ve srovnání samo se sebou, ne ve srovnání se spolužákem, také to kde má přidat. V kolektivu je dávána přednost kamarádství, slabším se pomáhá a děti spolu spolupracují na různých věcech. Váhala bych s nástupem do WŠ u dítěte technicky založeného. Naopak děti úzkostné, s různými dys-poruchami, tvořivé tady přímo rozkvetou. Záleží jaké máte priority, u nás (máme děti v PP) je důležitá spokojenost, klid, to že chodí do školy velmi rádi a také to, že se rádi učí |
| Ocicko | 32104 |
|
15.12.2008 9:15:42
pardon cetla jsem skolka - ne skola
![]() |
| Ocicko | 32104 |
|
15.12.2008 9:11:16
popravde ja bych tam dite dala - jen kdyby nebyla povinnost rodicu se vehementne zapojovat!!!
Mala chodi do normalni skolky - taky se zapojujem ale ne tak jako tady v te wandsdorfske!!! |
| Hromča, Vojta 03 + // | 85412 |
|
|
15.12.2008 8:54:49
Prosím pěkně maminky, které mají prvňáky, či děti na WŠ o jejich názor. Máme v Příbrami tuto školu a přemýšlíme o zápisu. Ale odrazují nás jen ti, kteří na ni nechodí (jejich děti)... Neznám osobně nikoho, kdo tam má dítě. Ráda bych znala vaše zkušenosti a konkrétní názory. Nemusí to být přesně ta v Příbrami. Nejedná se mi o myšlenky, proč dítě ne/ano. Spíše o názory těch, kteří opravdu vědí o čem mluví a "mají TO doma"... Děkuji moc
|
| šárka |
| • |
23.11.2008 21:54:52
měla by ses naučit psát bez pravopisných chyb
|
| JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) | 7549 |
|
|
14.8.2008 7:27:50
Danielo, v Čechách jsou alterzákladky normálně státní. Waldorfské, Montessori, Začít spolu, Daltonské, Zdravé základky snad všechny. Soukromé ZŠ jsou hlavně anglické nebo s nějakým úplně vlastním programem. Školek je soukromých víc, ale zase hlavně jazykovky nebo nějaké rodinné s vlastním programem - soukromá Montessorka je třeba anglická Montessori v Praze...
K tomu, že Montessori není to co má bejt - nemohla bys bejt konkrétní? Ona v mnoha ohledech není - jaksi vznikla před sto lety, kdy děti např. nepotřebovaly tělocvik, protože lítaly nebo pracovaly celý odpoledne venku, neexistovaly počítače... je toho spousta, co se mění. Navíc Waldorf i Montessorka jsou rozšířený po celym světě a logicky na každym kontinentu a v různých státech mají svoje specifika a i v jednotlivých státech se liší škola od školy, stejně jako všechny státní školy nejsou stejný... Navíc vhledem k tomu, že v každý třídě se sejde jiná skupina dětí a ještě v tý skupině je každý dítko jiný, tak odlišnej přístup nutně provází skutečnost, že Montessorky mají jako snad nejhlavnější cíl individuální přístup respektující povahu, učební styl a další specifika dítěte. Takže by šlo říct, že to, co maj Montessorky společný, je snaha o diferenciaci podle individuálních potřeb ![]() |
| JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) | 7549 |
|
|
13.8.2008 18:59:50
Především má smysl se tam jít teď podívat a srovnat si v hlavě co vlastně chceš. Waldorf a Montessorka jsou tak odlišný systémy v lecčems přistupující k dítěti přesně opačně, že podle mě není možný, aby informovanej člověk uvažoval o obou zároveň...
Zajdi do obou nejmíň na jeden celej den a ptej se na vše, co Tě zajímá. Ať pak nejsi překvapená, kam jsi to vlastně dítko přihlásila... A pokud jsi z Prahy, Ostravy apod., zajdi i do Začít spolu... |
Edudant a Francimor od Karla Poláčka v Hudebním divadle v Karlíně
Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město
Beseda a autogramiáda Aleny MornštajnovéPraha 1 Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.