
Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!
| .Katka | 3847 |
|
|
11.9.2014 9:30:47
Aha, ale to se tedy ptáš spíš na motivaci. Tak jsem teda vytáhla tu knihu a vidím tam v kapitole o motivaci Smysluplnost, Spolupráce, Svobodná volba, Zpětná vazba. Řekla bych, že zejména smysluplnost by se v RaRB mohla prakticky ztotožnit s tou tvou "oprávněností", na kterou se ptáš.
Cituji: "Pokud v nějaké činnosti sami nevidíme smysl nebo ho nedokážeme dětem zprostředkovat, neměli bychom ji po dětech vyžadovat." (str. 183) A konkrétně - nadání nestačí, musí to taky člověka bavit. Pokud ho to bude bavit, cestu si k tomu najde bez ohledu na nadání. Nechuť se dá překonat, ale jen momentální, nikoli trvalá. |
| Mirek_ | 118172 |
|
|
11.9.2014 9:25:37
A teď je Eržiko otázka, zdali jste po něm nějakou dobu požadovali, aby na flétnu chodilo, nebo zda chodilo ze svého zájmu a když ten dočasně opadl, hraní přerušila. Pokud jste požadovali, považuješ ten požadavek za oprávněný?
|
| Žžena | 83005 |
|
11.9.2014 9:22:17
Takovýto požadavek bych jako rodič v první řadě doplnila snahou dítěti tu hudbu nějak přiblížit, třeba jiným, pro ně příjemnějším způsobem. Najít pro dítě jiný způsob výuky, než nabízí klasická zaprděná ZUŠka, naslouchat víc jeho volbám (třeba mu byl vybrán jiný nástroj/hudební obor, než by samo chtělo).
A počítala bych s tím, že pokud sama jako rodič nemám hudbu jako přirozenou součást života, tak je pro to dítě celkem přirozené, že k ní taky může hledat cestu složitěji. A jinak bych na té hudbě tak netrvala, obzvlášť pokud bychom nebyli hudební rodina. Pokud by si dítě našlo jiný směr, který ho baví, byla bych ráda, a na hudbu netlačila. |
| Eržika. | 36295 |
|
|
11.9.2014 9:19:45
Mirku, s tím mám čerstvou zkušenost: Dítě přestalo chodit cca ve čtvrté třídě na příčnou flétnu do LŠU. Fakt dlouhodobě nechtělo, nebavilo.
Nicméně na druhém stupni hraje na flétnu se školním sborem, a v sedmé třídě začalo chodit soukromě na populární zpěv, a další rok přidalo soukromě kytaru. |
| Žžena | 83005 |
|
11.9.2014 9:17:40
Pam-pelo,
já si naopak myslím, že představit si partnera a dítěte na stejné úrovni je někdy velmi prospěšné. Neznamená to nutně, že se k dítěti chováš jako k partnerovi se vším všudy a že na něj kladeš nějaké nároky neadekvátní k jeho věku a schopnostem. Já si ale myslím, když tak vidím některé lidi, jak se chovají ke svým dětem, že by jim rozhodně prospělo, kdyby se nad tím zamysleli, a pouvažovali, jak by se v obdobné situaci chovali k jinému dospělému. Protože to, co si někdo dovolí k dítěti, by jej v interakci s dospělým v životě nenapadlo. Prostě hodně lidí jede s dětmi v režimu "chovám se k němu jako k méněcennému, pravidla slušnosti tolik dodržovat nemusím, a vždycky mám pravdu". |
| Mirek_ | 118172 |
|
|
11.9.2014 9:14:38
Katko, příklad ze života. Dítě má hudební nadání. Nechce jej ale rozvíjet. Je požadavek, aby jej rozvíjelo (cvičilo na nějaký nástroj) oprávněný? Rodič vidí, že ta dovednost mu v budoucnu může leccos umožnit (a být přínosem i druhým), i když v přítomnosti je to třeba pro dítě nepříjemnost. Taky schopnost překonat nechuť a dát i méně příjemné činnosti nějaký čas týdně podle mě není pro život k zahození.
|
| adelaide k. | 20327 |
|
|
11.9.2014 9:09:10
Tak oprávněný požadavek je takový který vychází z obecné slušnosti a pravidel nastavených v té dané rodině. Takže to může být dost různé.
|
| Žžena | 83005 |
|
11.9.2014 9:06:28
Takový, který je podložen nějakým relevantním důvodem? Třeba ochranou zdraví, tím, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého, nějakou potřebou dalších členů rodiny?
Ono to rozlišování mi nepřijde tak těžké, když člověk z principu nevyžaduje nesmysly, tak to, co zbude, jsou většinou požadavky oprávněné, takže není nutné se nad každou věcí dlouze zamýšlet. |
| .Katka | 3847 |
|
|
11.9.2014 9:04:05
V úvaze není chyba. Ale oprávněnost svého požadavku nevyčteš z občanského zákoníku. Ono ve výchovných metodách stejně nejde většinou ani tak o požadavek samotný a jeho oprávněnost, ale o způsob, jakým ho prosazuješ.
|
| Mirek_ | 118172 |
|
|
11.9.2014 9:03:44
Vůbec netuším, jak autoři rozlišují oprávněné a neoprávněné požadavky. Třeba i každý jinak. Já jsem v knize vysvětlení nebo definici nenašel.
Kde vidíš hranici mezi oprávněnými a neoprávněnými požadavky.ty? |
Edudant a Francimor od Karla Poláčka v Hudebním divadle v Karlíně
Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
Vítání sv. MartinaBlansko
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.