| Jája s čápátkem | 106712 |
|
|
1.12.2013 17:48:25
ty hodinky jsou opravdu vyzkoušené, můžeš je doplnit tím, že mu stanovíš, co ten šikovný kluk za tu dobu zvládne - on to bude samozřejmě nejdřív testovat a ty mu taky dáš zpočátku přiměřený úkol, spíš lehčí, aby to opravdu zvládnul a postupně budeš přidávat - začneš minutkou a pak se uvidí
hodinky se mu okoukají, když mu je dáš na běžnou hru, nebo ten čas vymezený pak ke hře může zkoumat ty hodinky a stopovat, jestli jdou dobře ![]() |
| Ilona |
| • |
1.12.2013 14:23:29
Nevím, kde bydlíš, ale loni jsem chodila na kurz senzomotoriky a na školičku, které pořádala PPP v Klatovech a mohu vřele doporučit. Cena byla asi 350 Kč za jeden a bylo to na 10 lekcí.
|
| TaJ | 81121 |
|
|
1.12.2013 10:27:05
Jájo, to je zajímavý tip, to možná zkusíme, syn má taky problém se soustředěním, vypadá to na mírnější ADD, ale možná prý ještě "dozraje"....ale obávám se, že on místo aby ten stanovený čas pracoval, tak bude pořád koukat na ty hodiny, jak se to tam přesýpá a jestli už to bude u konce apod...Jeho totiž rozptýlí kdejaká drobnost v okolí, které by "normální" člověk jinak ani nevěnoval pozornost.... Už jsem mu kvůli tomu sundala prakticky všechno z nástěnky nad psacím stolkem v pokoji, i pastelky a ostatní věci má schované v šuplíku u stolu, na desce jen to, co potřebuje, i hračky jsme ve skříňkách přestěhovali tak, aby na ně od stolu neviděl...jako s těmi hodinami to zkusím, ale mám už jednu podobnou zkušenost, kdy jsem se ho snažila "zrychlit" v jídle tak, že jsme nastavili budík na 20 minut a jestli to schválně stihne do té doby sníst...no, většinu doby koukal na ten budík, ptal se za jak dlouho bude zvonit, ale jinak seděl nad talířem, lžíci v ruce, nebo na půl cesty do pusy a stejně nejedl....zkoušeli jsme i odměny - nálepky, když jich bude mít xy, tak bude nějaká malá odměna....no a taky nic
![]() |
| Jája s čápátkem | 106712 |
|
|
1.12.2013 0:36:31
Jitys, já neporadím ohledně grafomotoriky, ale ohledně soustředění. Pořiď přesýpací hodinky s různými časy (30s, 1min, 3 min, 5 min, 8 min) - třeba tady http://www.ebay.de/bhp/sanduhren-set a trénujte soustředění. Když zvládne určitý čas pracovat, může pak stejný čas dělat něco pro něj velmi zábavného - hrát si apod. Časy pomalu (velmi pomalu) prodlužujte. Ve škole, kde jsem tohle viděla, mají velké úspěchy. A i ty přesýpačky jsou pro děti zajímavé.
Jinak jsem od logopedky slyšela, že na jemnou motoriku a na mluvení je potřeba rozvíjet zejména hrubou motoriku, ona říkala, ať děti lezou po stromech, po kamení, někde v přírodě v terénu. Hodně síly ![]() |
| Muška |
| • |
30.11.2013 22:36:46
Máme to stejně, dcera (6 a 3 měsíce) je v 1.třídě, víceméně na moji žádost jsme na jaře absolvovali PPP, kde mi byl doporučen odklad (získala jsem dojem, že odklad je doporučen téměř každému),proto mě to donutilo k protireakci a dceru jsem do školy dala. Názor ze školky-vše OK, dcera do školy prý patří a úplné rozcvičení ruky, obrácení písmen atd. je přece učivem první třídy. Zvládáme vše na stejné úrovni, jako popisuje zakladatelka svého syna a je to naprosto v pořádku. Takže bych to tolik neřešila a teď už jenom popoháněla čas, aby syn už už byl v té první třídě
.Proti školce je to opravdu velká změna k lepšímu.Přeji ![]() |
| Markéta, kluci 11 a 5 |
| • |
30.11.2013 22:31:19
Staršího syna kreslení nikdy nebavilo, úroveň jeho malůvek v šesti letech byla dle příruček na úrovni dítětě asi čtyřletého. První třídou prošel bez úhony, psaní teda byl očistec, ale zvládl to. Kresba dodnes na úrovni čtyřletého dítěte, ale s chutí mastí komiksy. Píše jako dobytek, i čísla, ale na druhém stupni už mu dovolili psát tiskace, takže velká úleva. U něj moc lituju, že se musel učit psát vázané písmo, strašně se s tím trápil a nikdy ho nebude používat. Navíc, když píše tiskace, tak všude píše háčky a čárky, u psacího písma s tím dost bojoval. Nehorší vysvědčení, co zatím měl, byly dvě dvojky, nikdy z češtiny.
|
| libuna |
| • |
30.11.2013 22:28:56
Pokud máte v okolí - co ho dát do přípravné třídy?
|
| Lenka a zlatíčka | 56804 |
|
|
30.11.2013 22:10:01
Pímenka celkem u ledna = úhledná... predikce
![]() |
| Lenka a zlatíčka | 56804 |
|
|
30.11.2013 22:07:35
Synovi bylo 6 v srpnu, do školy šel. Kreslí přesně tak jak popisuje s do teď. Hlavně aby to bylo rychle hotové, hala bala, hlavonožce je schopný vystřihnout i v sešitu prvouky, když měl nakreslit rodinu... Kreslí rád a často, ale jen co on sám chce a vše pod heslem hlavně rychle.
Radu nemám, ale chci předat čerstvou zkušenost. Syn už píše psacím a kupodivu moc hezky. Ruku má tvrdší = trochu ryje, ale písmenka celkem u ledna, stíhá psát i rychleji, než jiní již před školou čtoucí a píšící spolužáci, to on neuměl vůbec. Jak u vás, písmena ho vůbec nezajímaly. Teď už i krásně čte. Zkoušela jsem taky minulý rok různé předškolácké sešity, s úspěchem se u nás moc nepotkaly. Teď syn vše zvládá v pohodě ![]() |
| libuna |
| • |
30.11.2013 20:48:56
Ještě - můžeš nakreslit různě klikaté silnice a malý ať je projíždí autem - muže soutěžit s bráškou. Nejprve méně klikaté a širší, později zvyšovat klikatost a zužovat a nesmí vyjet z dráhy - může být třeba penalizace a vrací se na začátek a pod. Podle dovednosti by měl po čase zvládnou kopírovat jednoduchou čáru a třeba na čas a zase pře nedodržení trasy se třeba vrátit na začátek nebo přidat třeba sekundu a podobně. Vše musí být nenásilně, úměrně možnosti a musí ho to bavit. "Zostření" dráha musí nastat až tehdy, kdy je předchozí verze už lehce zvládnutelná. Snad jsem to napsala srozumitelně.
|
Rybářský denČeské Budějovice
Povídání o bylinkáchChrudim
Tvořivá hra pro nejmenšíŽďár nad Sázavou
Vítání sv. MartinaBlansko
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.