| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Ostatní : Náboženství

  (?)
[<<Předchozích 160] Názory 161170 z 29549  [Dalších 29379 >>]
Yuki 00,03,07 49504
13.5.2022 19:32:46
chceš vědět, co konkrétně mi vadí? dobře, vadí mi vyznění toho textu v souvislosti s válkou na Ukrajině

ruský hovada, pardon, vystresovaní chudáci, znásilňují i děti, nejen holky, i kluky, ne jen dospělé ženy, i ty holky v pubertě můžou otěhotnět
ale čím chce vysvětlit znásilnění dětí?

pilulka po je pro spoustu z nich aspoň nějaká šance nemuset být těhotná, Duka je proti tomu

Duka doporučuje předcházet znásilnění houkačkou, úžasná zbraň proti vojákovi s ostrými, který právě zastřelil ženě manžela a její dítě je vedle ní

nemám naštěstí zkušenost se znásilněním, ale něco jsem slyšela a četla, mimo jiné i od Kambaly, vysvětluje moc pěkně schopnost bránit se znásilnění, doporučuju si to poslechnout, ona je narozdíl ode mě odborník na toto téma

ale hlavně teda zopakuju, že mám právo mít svůj názor na cokoliv a kohokoliv a já svým názorem nijak neovlivním, kdo může co kde říkat, takže vůbec nechápu, proč se kdokoliv rozčiluje, že mám nějaký názor
babi_ 48341
13.5.2022 18:54:45
Nepodporujte je! Aneb jak pomoci znásilněným Ukrajinkám?
Dominik Duka 25. 04. 2022 | 13:34 Přečteno 59347 krát

Je nutné připomenout nepřípustnost a opravdu hrůznost vlastního činu znásilnění. Musíme také ale hledat odpověď, jak řešit otázku početí nového života tímto bestiálním násilím.

Nepodporujte je!

Tak začíná prohlášení či memorandum uvedené v Deníku A2larm. Pro vysvětlení čtenáři, zmíněný text se dotýká ruské agrese na Ukrajině a to speciálně osudu znásilňovaných žen, kdy se nejedná o jednotlivý exces, ale o určitou „strategii“.

Myslím, že je třeba ocenit vystoupení na obranu takto napadnutých žen a dívek a poukázat, že se nejedná pouze o okrajový jev, ale o hluboké pošlapávání lidských práv a svobod s nedozírnými následky. Traumatické a posttraumatické důsledky tohoto zločinu zasahují životy dívek a žen nikoliv na krátký časový úsek, ale poznamenávají je na celý život. Diskuze či spor, který vypukl na základě prohlášení představitelky Hnutí Pro život, je důsledkem nedostatečného uvědomění si šíře tohoto fenoménu. Ne každé znásilnění přináší jako další důsledek nechtěné těhotenství, tj. těhotenství vyvolané zmíněnou agresí. Setkáváme se zde s fenoménem, který není jen součástí válečných zločinů spáchaných na ženách, ale i s fenoménem, který známe z života žen, které se rozhodnou ukončit toto těhotenství umělým potratem. Z hlediska biologicko-etického je nutno říci, že se nejedná o ukončení těhotenství, ale jedná se o smrt budoucího života. Představa, že otázka budoucího života není pouze jednostranným právem ženy, je v tomto případě neadekvátní ve vztahu k otci. Při znásilnění nelze hovořit o právu budoucího otce. Položme si však otázku, zda „nový život“ je od počátku novým jedincem, potenciálně novým člověkem. Jistě že ano! Za svou životní dráhu jsem poznal řadu mužů a žen, kteří „vděčí“ za počátek svého života znásilnění. Nesou si tíži tohoto „znamení“, protože někteří pocítili, že pro svou matku byli stálou připomínkou zmíněného násilí jakýmsi „agresorem“. Poznal jsem také i některé tyto matky, které se až po dlouhých letech života v dospělosti a při pohledu na úspěšnou životní dráhu svých potomků s touto bolestí vyrovnaly. Dokonce odpustily i pachateli. Nejednalo se však o válečný zločin. Otázka násilí na ženách v sexuální oblasti má širší kontext a je správné, že příslušné vědecké obory se touto otázkou zabývají a nabízejí potřebnou pomoc. Spor, který vyprovokovaly válečné hrůzy ve spojení s těmito válečnými zločiny, vyvolává oboustrannou diskuzi. Považuji za nutné, abychom tyto zločiny viděli v jejich komplexitě a povšimli si všech účastníků. Celý problém vyžaduje nejen nestrannost, ale musí být přihlédnuto, že pachatel, příslušník ozbrojených sil, je často také obětí těch nejsilnějších emocí a vášní, kdy hrůza z boje, strach a nenávist ho přivádí doopravdy až k úrovni jakéhosi amoku. Zabíjí bez rozmyslu a ničí vše živé i veškeré hodnoty, které reprezentují protivníka. Což neznamená, že tím je omluven a že by měl být zbaven zodpovědnosti! V případě bojů nejen na Ukrajině, ale i v jiných vojenských zásazích v současném světě (tak jako v obou světových válkách), by měla být kladena zodpovědnost za tyto činy i vedení armády a konkrétnímu veliteli jednotlivých vojáků, což se často nečiní. Dokonce v případě teroristických band a některých vojenských jednotek je chápáno znásilňování žen protivníka za součást válečné strategie!! Dovolím si jen malou poznámku: není však úplně korektní mluvit pouze o zločinech ruských vojáků, protože řada svědectví hovoří o nich jako o těch, kteří poskytli pomoc ženám v tomto ohrožení. Nechci tuto otázku dál rozepisovat, ale upozorňuji, že zjednodušeným přístupem bychom mohli vyvolávat šovinismus a nacionalismus.

Chtěl bych v tomto případě vyslovit uznání oběma stranám. Je nutné připomenout nepřípustnost a opravdu hrůznost vlastního činu znásilnění. Musíme také hledat odpověď, jak řešit otázku početí nového života tímto bestiálním násilím, aniž bychom se pokusili "řešit", jak tomuto činu předejít. Navrhovaná obrana pomocí pepřového spreje či „houkadla“ vychází ze starobylé tradice, se kterou se setkáváme již v době před Kristem při obraně proti znásilnění a ztrátě panenství. Věřím tomu, že existuje celá řada možností, ale nelze vidět jako jediné řešení neodporovat agresorovi. Při návštěvě papeže Františka ve slovenských Košicích jsem byl pověřen slavit místo něj bohoslužbu pro římskokatolickou mládež ve chvíli, kdy on slavil liturgii s řeckokatolickými věřícími. Bohoslužba byla z textů sv. Anky Kolesárové, mladé dívky, která se bránila znásilnění rudoarmějcem a zaplatila za to životem. Stačil výstřel ze samopalu, aby její život skončil. V úctě před velkým počtem mladých dívek i žen, které zaplatily za tuto obranu svým životem, považuji za nutné, abychom skutečně vyvinuli co největší úsilí nejenom jak těmto zločinům zabránit, ale také i v úctě pokleknout před těmito vzory statečnosti. Ano je to mimořádné řešení, hrdinské řešení a myslím, že ho také málo zdůrazňujeme. S přihlédnutím k Hippokratově přísaze, která není vázána na křesťanství, či náboženství, ale patří do sborníku obecné humanity, ke které dospěl antický svět, a je úzce spojen s prostorem tehdejší demokracie, a ta byla na našich lékařských fakultách v roce 1956 přepracována a nepřímo toleruje nabídnutí zmíněných „pilulek po“ jako jisté řešení. Ale ptám se, nenastoupí pak takové řešení v životě těchto žen, jejichž mateřství bylo již na samém počátku zasaženo dvojím traumatickým zásahem, jako nové trauma? Nepopírejme, že neexistuje postpotratové trauma. Jako kněz - zpovědník na poutních a lázeňských místech jsem se setkal s desítkami těchto případů a pokoušel jsem se těmto obětem poskytnout potřebnou duchovní útěchu. Již od středověku, protože znásilnění je bolestí, která postihuje lidstvo po celou jeho historii, bylo nabízeno těmto ženám východisko dát dítěti život a předat takto narozené dítě společnosti, která se jistým způsobem hlásí k určité odpovědnosti za tyto činy. V současné době je tímto řešením forma tzv. baby-boxů. Nepíši tento článek, abych odsuzoval, naopak, abych ukázal, jakou bolest působí zločin, kterým znásilnění je, a to především jako válečný zločin. Ve snaze o zachování života podporujme především ty formy, které se snaží v celé komplexnosti uchovat nový život a zmírnit utrpení těch, kterým bylo tak nelítostně a krutě ublíženo.

Hledejme cestu, jak pomoci i těm, kterým válečná vřava zatemnila svědomí. Neznamená to, že bych usiloval o beztrestnost či zmírňování postihu těchto zločinů, naopak! Viník má být potrestán, aby se napravil. V klasické válečné etice by následoval trest zastřelením takového agresora, což naše zákony neumožňují a nemíním o tom zde vést další diskuzi.

Prosím jen o nestranné přečtení textu a jeho reflexi.

Dominik kardinál Duka
Ropucha + 2 120300
13.5.2022 18:50:00
Yuki, znovu: četla jsi to?
O jakém názoru mluvíš?
Jestli můžeš, zkopíruj a cituj prosím, co přesně z toho textu tě uráží.
Pak můžeme relevantně debatovat.
Pokud pouze emocionálně reaguješ na nějakou z kontextu vytrženou překroucenou (dez)interpretaci, která se propírá v médiích, stojí tvůj "názor" celkem na vodě.
Yuki 00,03,07 49504
13.5.2022 18:42:50
nic neurčuju, já nemám na nic takovýho vliv

jen mám svůj názor, na to mám právo
Yuki 00,03,07 49504
13.5.2022 18:40:23
vadí mi jeho výrok o znásilněných Ukrajinkách, copak dokud to neomezuje přímo mě, nemám se o to zajímat? copak když takovou hovadinu řekne představitel církve a nejsem věřící, tak mě to nemá zajímat?
je to osoba ovlivňující názor spousty lidí, je to veřejně činná osoba, proto mi to vadí,
jeho názor uráží spoustu žen, obhajuje chování ruských vojáků a tím vlastně celou tu hrůzu na Ukrajině

mám taky právo na názor, úplně bez ohledu na to, že nejsem věřící a neškodí svým názorem přímo mně
akorát nejsem veřejně známá a tak jeho názor slyší kdokoliv, můj názor ne
Ropucha + 2 120300
13.5.2022 18:36:46
Yuki, jen dotaz - ty jsi ty "żvásty" četla?
Četla jsi ten blog celý, obě části?
A ještě dotaz - z jaké pozice určuješ, co může/nemůže říkat nejvyšší představitel církve?

Aby bylo jasno, nehájím Duku (obhájí se sám, bude-li chtí), jen mě poněkud fascinují kategorické názory z lidu.
Despi 158359
13.5.2022 18:32:15
Kat vnímám to podobně.
libik 142094
13.5.2022 18:27:47
Yuki, co znáš od Duky jiného než interpretaci názoru, co podaly Novinky?
A proč ti to vlastně jako nevěřícímu vadí? Církev tě nějak omezuje? U nás?

Yuki 00,03,07 49504
13.5.2022 18:19:52
právo na názor? ty jeho žvásty o znásilnění na Ukrajině může říkat Pepa v hospodě, ne nejvyšší představitel církve

je to podobný Šmuclerovi a jeho právu na názor o covidu, nic o tom neví, ale chce být slyšen

ani svoboda slova by neměla vítězit nad šířením dezinformací a nesmyslů, který můžou poškodit někoho dalšího
libik 142094
13.5.2022 17:59:29
Jesm ráda, že nechali nešemu "bezbožnému" regionu ještě Tomáše Holuba, který je tu autoritou a celebritou i pro nevěřící, počítám, že pak to bude on, Má blízko k Papeži Františkovi i osobně.

Jinak Sovice, co se týče konzervativního kardinála Duky, vždycky se budu bít za jeho právo na názor a připomínat, že je jedním z významných českých disidentů.~;)
[<<Předchozích 160] Názory 161170 z 29549  [Dalších 29379 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.