| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Drbárny : Děti s poruchou komunikace

O dětech, které se někdy projevují mírně autisticky, začínají pozdě mluvit, mají problémy s porozuměním, moc nespolupracují, někdy vypadají jako neslyšící apod. Jinak jsou normálně inteligentní a šikovné, hrají si s jinými dětmi a mazlí se.
  (?)
[<<Předchozích 290] Názory 291300 z 32477  [Dalších 32177 >>]
Delete 8214
23.2.2017 23:43:56
withep,

teď, jak jsem psala Báře, mi došlo, jak to bylo s těmi čtyřmi a pěti (mohla jsem se jít podívat, ale nechtělo se mi zvedat, jsem strašně unavená, ale ještě opravuju) dětmi. Asi nám to říkala stejně jako vám...ale používala jiné formulace...jakože nad čtyři už je nárok na třídního asistenta...proto se mi zafixovala ta čtyřka.
Delete 8214
23.2.2017 23:41:51
Báro,

jenže v tom případě, že je ve třídě těch dětí 5 a více, už není třeba mít asistenta napsaného k nějakému dítěti, ale je nárok na třídního asistenta. Takže žádní rodiče nemusejí nic vyběhávat (u nás se rodiče naopak dost cukají i u dětí, co nárok mají, a asistenta nechtějí ~d~). O třídního asistenta tak žádá škola na základě těch potvrzení o integraci (nemusí být nutně IVP).
Delete 8214
23.2.2017 23:38:45
withep,

něco na tom bude, že hodně záleží na ochotě školy se tím zabývat. Ale někdy se to tak skutečně sejde, že v jedné třídě je takových dětí hodně a v paralelce třeba jeden.
withep 93862
23.2.2017 21:35:54
Delete, nám na kurzu AP říkali, že 5. Ale občas nám říkají věci, o kterých pochybuju a následně si je prokazatelně vyvrátím, tak beru všechno s rezervou ~k~

A do naší školy (kde mám děti), teď jezdí na školení lektorka, dopoledne školí učitelky a odpoledne má seminář pro rodiče, ta se tam taky občas vyjadřuje dost podivně. Je to zajímavý experiment, tahleta "inkluze", už to jede půl roku a spousta věcí se pořád neví nebo je ví každý jinak ~:-D

Je zvláštní, že v některých třídách (jako v té tvojí) potřebuje třetina dětí podpůrná opatření, a v jiných třídách, resp. celých školách jsou prakticky všechny děti "ok" (u nás z cca 130 dětí má - podle výroční zprávy za loňský rok - 1 dítě IVP na SPU a 1 na mimořádné nadání; letos jednomu dítěti sepsali plán pedagogické podpory pro pomalé tempo, toť vše). Moc dětí nezám a z toho mála, které trochu znám, bych dvě tipla na ADHD, z toho jedno už bylo v PPP a tam na něm neshledali nic neobvyklého (ovšem problémy přetrvávají a školní výkon neodpovídá intelektu). Skoro by člověk řekl, že integrované děti "jdou intuitivně" tam, kde je akceptují...
Delete 8214
23.2.2017 21:24:52
Báro,

teď už by neměl být problém, od září je dané, že stačí 4 integrované děti a máš nárok na třídního asistenta. Problém je spíš ho skutečně sehnat, ale o nároku třeba u nás nikdo nepochybuje.

Máme na to teď i školení, ptala jsem se potom té paní přímo na svou třídu a ano, nemít tam už asistentku, tak nárok už mám. Jo a překračuju normu v procentu dětí potřebující podpůrná opatření (PLPP + integrace), norma je maximálně třetina třídy ~l~.
Delete 8214
23.2.2017 21:19:03
Vejce,

taky mám tuhle zkušenost. Dítě, díky kterému mám asistentku, pracuje většinou samo (ale normálně podle IVP, určité úpravy zejména v první a druhé třídě byly nutné). A máme ve třídě dítě, kterénám od první třídy dává pěkně zabrat, občas nezvládáme ani spolu, protože bez možnosti odhalení příčiny výbuchu je schopný vzít židli a přetáhnout spolužáka po hlavě, v první třídě klidně utlačil celou řadu lavic a přizdil s ní kohokoliv, kdo stál mezi nimi nebo u zdi. Vykazuje symptomy dítěte s PAS. A maminka je přesvědčená, že dítě nemá žádný problém a jediný problém jsem já ~d~. Takže sláva za hodného a schopného dysfatika, protože bez asistentky bych byla úplně v háji. Kromě toho výše popisovaného tam mám další 2 děti s IVP (problémy v chování a jeden i v učení), další jeden integrovaný bez IVP, už dalších pět dětí s PLPP, z toho minimálně u čtyř to dojde až do PPP.
Yuki 00,03,07 49504
23.2.2017 21:01:06
myslím, že syn měl v pololetí něco jako zhodnocení ivp
EvaMarie 44410
23.2.2017 20:35:06
Netrvala bych, počkala, až jak se to dál bude vyvíjet.
Mám syna s VD, častečné rysy PAS (ale pokud má skutečně PAS, pak vysoce funkční, další vyšetření jsem prozatím odložili). Ještě ke všemu nastupoval do ŽŠ 4 dny po 6. narozeninách na doporučení psycholožky i logopedky(odklad by v jeho případě prý neměl smysl) a navrhovaly nám IVP. Teď je ve 4. třídě, v češtině je jeho handicap znát (skloňování apod.), jinak bez větších obtíží a možnost IVP jsme zatím nevyužili.
withep 93862
23.2.2017 19:04:57
Taky máme perfekcionistu. Pěkně vyvádí, když mu něco nevyjde, hrát s ním pexeso je čirý masochismus, on nakonec většinou vyhraje, ale zmocní se ho amok kvůli každému páru, který mu někdo vyfoukne ~k~. Ve škole byl bezradný hlavně o přestávkách, hlavně o té velké, kdy chodí všechny děti ven - co tam jako má dělat, s kým si má povídat, a proč vlastně. Další problém - jak neprovokovat a nenechat se vyprovokovat, jak reagovat, resp. jak nereagovat,...
withep 93862
23.2.2017 18:56:37
Báro, to se divím, že to tomu dítěti není nepříjemné, mít AP nonstop za zadkem, když ho nonstop nepotřebuje.

Asi jsem se špatně vyjádřila ohledně toho přerozdělování; to je samozřejmě v pořádku, že AP pracuje se všemi dětmi, když už tam je. Myslela jsem spíš případy, kdy je ve třídě několik hraničních dětí, ale nedostane ho ani jedno (teoreticky - 4 děti se 2. stupňěm PO, když 5 už by mohlo mít sdíleného AP), nebo je tam AP plně vytížený jedním dítětem a přistěhuje se další dítě, které potřebuje AP, ale nedostane dalšího. Tuším, že ve třídě může být max. 5 integrovaných dětí a max. 2 asistenti, takže když se tam sejde fakt těch 5 fakt náročných dětí, můžou se ti dva rozkrájet... Jestlipak může PPP/SPC situaci v každé třídě individuálně posoudit? Jaký hlas má v tomto rozhodování učitel (jestli vůbec nějaký a nejede se jen podle tabulek)? Podle toho, co píšeš, asi bohužel ne. A jak se to asi dělá, když škola otvírá dvě paralelní první třídy a dvě děti jdou k zápisu už s doporučením AP; dá ředitel/kraj obě děti do stejné třídy a přijme jednoho AP, nebo každé zvlášť a přijme dva?
[<<Předchozích 290] Názory 291300 z 32477  [Dalších 32177 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.