
Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!
| Martina, 3 synové | 101865 |
|
|
20.3.2015 7:49:11
Zas nepřeháněj: to, že všichni mluvíme stejným jazykem a píšeme stejným písmem, život prostě usnadňuje.
![]() |
| Kapradina | 34186 |
|
|
20.3.2015 7:42:56
Máme za sebou čerstvě zápisy do 3 škol a jen v jedné děti nekreslily postavu, v těch zbývajících ano, v jedné u stolečku s paní učitelkou (to moc nedopadlo, dítě se asi stydělo víc projevit) a ve druhé škole samostatně u stolečku, zatímco probíhal ústní zápis s jiným dítětem a ač tam bylo dítě samo, nakreslilo nejen postavu, ale i pozadí a tak ...
Pod postavavou si představuju i nějakého rize mužského hrdinu třeba fotbalistu, hokejistu, nebo i toho řidiče autobusu, takže prostor pro mužský svět tu snad je. Nerozumím, proč mají chlapečkové averzi ke kreslení jakékoliv postavy, zatímco autobusy a dinosaury kreslí o 106 - určitě šlo to oblíbené zakomponovat do obrázku taky. ![]() ![]() |
| Tiky |
| • |
20.3.2015 7:42:42
Kresba není inteligenční test. Ona může navést na problém, který to dítě má. Nebo na něco, co by šlo posunout, překonat, co brzdí. Optika dobře/špatně v tomto není ta správná. Vývoj kresby je cesta - ne dva body- start a cíl. I inteligentní a šikovný dítě může mít dílčí problém - motorika, vztahy, nebo řeší nesmrtelnost brouka, ale pro něj to problém je. Kresba může být vodítko, jak se dorozumět, aniž by to dítě muselo postihnout a formulovat problém. Z toho vychází arteterapie.
Důležitost je o úhlu pohledu. Není nutný řešit kresbu, protože ta kresba sama o sobě opravdu problém není. Může na něj ale ukázat. Ale je i spousta jiných způsobů, jak rozvíjet dítě. Kresba má výhodu obdobnou jako každá neverbální komunikace. A některý věci je prostě těžký vyslovit. |
| Yuki 00,03,07 | 49504 |
|
|
20.3.2015 7:35:59
Liliano, ta ppp je nutná, pokud víš, že má dítě něco, co běžná škola bez potvrzení vyšší instance nebude brát vážně, většinou jde o nějaký postižení, včetně nadání - bez papíru z ppp se se školou nedomluvíš a i s papírem musíš doufat ve štěstí
|
| Fren | 117315 |
|
20.3.2015 7:35:53
... kdo se odchýlí, tak úkol nesplnil nebo ho splnil částečně.
- to je naprostá katastrofa,silně mi to pripomíná minuý režim,na který se plive-kdo se odchýlil,byl hned divný a nepřítel .Psychology všechny do jednoho bych jako profesi zrušila,jsou to jen přisátá klíštata,neužitečná,nepotřebná.Co si jen tak matně vzpomínám,tak se přeci u nakrslených postaviček dříve hodnotilo to,jestli dítě nakrslí všechny končetiny,jestli např.ruce umístí správně od ramene či od půli těla,atd. |
| Yuki 00,03,07 | 49504 |
|
|
20.3.2015 7:30:08
Tiky, a právě pro to všechno je ta kresba u zápisu dost málo vypovídající
![]() |
| Vítr z hor | 100046 |
|
|
20.3.2015 7:24:00
Josef Vachal nezvladl postavu nikdy - a za kolik se dnes prodavaji jeho drevoryty
![]() |
| Alena |
| • |
20.3.2015 7:18:34
Neblazni, postava se kresli v PPP, vetsinou ne u zapisu. Ja nic takoveho neznam ani z okoli.(krom ala zkousek na jazykovky). Syna se treba jen zeptali, jestli by nerek basnicku,on rek ze ne a tim to skoncilo. Druhy syn podobne, jina skola. Jo meli tam pro deti pripravene hry, ale u toho je nikdo nehodnotil.
|
| Tiky |
| • |
20.3.2015 7:04:07
Kresebný testy jsou vypovídající mnohem víc, než si většina lidí připouští. Posuzování kresby u zápisů bývá hodně letmá záležitost, bere se jako střípek do mozaiky celkovýho projevu.
Je to jak píše Delete a hraje tam i roli momentální stav posuzovanýho. Kresba je návod, čeho si všímat dál, na co se zeptat, co si prověřit - ne verdikt. Například chybějící krk lze vysvětlit jako horší zvládání emocí - nepropojení hlavy a těla (ve smyslu myšlení, emocí a konání). Pokud dítě kresbu odmítne, řekne toho o sobě taky dost. Bezmála jde o způsob, jak ji odmítne, práskne tím na sebe, jak umí komuikovat. Podle stejnýho vzorce může později reagovat i ve škole, ale taky nemusí, protože před zápisem ho mohla maminka například sejmout za to, že skáče do kaluže a pak dítě u zápisu například řeší svůj konflikt s maminkou - vybije si ho. V kresbě bývá rozkrytý i temperament- síla přítlaku, taky sebevědomí - umístění kresby v prostoru, ale taky to chování u kresby - upřednostňování detailu nebo celku...jen to nefunguje tak, že 1x něco dítě nakreslí člověku, který ho nezná, neví, co se např. včera stalo a z toho se udělají definitivní závěry. Vůbec nejde o to, že na autobusy nejsou psychologický tabulky. A nejde ani o to, jestli je kresba hezká. |
| Kaja222 | 116819 |
|
20.3.2015 7:03:34
jsou dva pojmy
-skolni zralost, kde se posuzuje, zda je dite vyzrale, to odpovida hlavne vyzralosti CNS. rada funkci (rec, rozlisovani pravo-levo...) je individualni a dozrava u kazdeho jindy. A pomuze fakt jenom cas. Priklad - nektere deti se sami nauci cist v 5 letech, jine az 7 a driv je to clovek nenauci i kdyby se na hlavu stavel, maximalne nasilne neco malo do nich naleje. -skolni pripravenost - naucene schopnosti, aby dite zvladlo skolu - poslouchat pani ucitelku, samoobslouzit se, zvladnout pobyt v kolektivu... k te kresbe - kresba se vyviji. Trilete deti kresli hlavnonozce, kresba 6letaka by mela byt prokreslenejsi s detaily. Ale jak tu nekdo psal - je to stripek z mozaiky celkoveho vysetreni. Samotna kresba nerekne nic. A samozrejme je individualni. Jsou deti, ktere prokresli krasne dinosaura nebo autobus, jeste k tomu napisou delky a miry, ale cloveka nakresli jak dvoulete dite. A tam zavisi na psychologovi, bohuzel nejsou vsichni stejne dobri. |
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město
Beseda a autogramiáda Aleny MornštajnovéPraha 1
Labyrintem Malostranských dvorkůPraha 1 Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.