
Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!
| Alena |
| • |
26.2.2015 10:52:20
A zjisti nekdo, ze navstevuje oboje zaroven?
|
| Yuki 00,03,07 | 49504 |
|
|
26.2.2015 10:13:37
nesmí navštěvovat školku a školu zároveň.
fakt ne? nedávno jsem slyšela něco o tom, že ve střídavce nějaký dítko chodí u otce do školky a u matky do školy, nebo naopak a soud to nechal tak, že může, tak proč by nemohl předškolák chodit do přípravné zš? |
| Binturongg | 104880 |
|
|
26.2.2015 9:31:18
Syn, jemuž bude zanedlouho 6 let, dochází do speciální školky ve městě XY, které je vzdáleno 80km.
Aby mohl chodit do školky 3-4x v týdnu (což bych při té vzdálenosti téměř denně fakt nedávala), nechala jsem ho zapsat do přípravného stupně ve speciální ZŠ a MŠ ve městě ABC, které je od nás pouhých 30km. Syn by tedy měl docházet do dvou zařízení najednou v rozsahu 2 a 2 dny v týdnu, vždy na 3-4h. ALE: ačkoli dítě smí navštěvovat 2 školky nebo 2 základní školy, nesmí navštěvovat školku a školu zároveň. Přípravný stupeň se již považuje za ZŠ, což nám komplikuje situaci ve městě XY. Školky ve městě XY se v žádném případě nehodlám vzdát. Jde o pracoviště naprosto výjimečné a jedinečné nejen v rámci kraje, ale celé ČR. Mají tam i stacionář, takže bychom event. platili ten (stejná místnost, stejní lidé). Jen se chci zeptat, zda je to opravdu možné, že dítě nemůže navštěvovat zároveň MŠ a zároveň přípravný stupeň ZŠ, a to i v případě, že se jedná o speciálky... (nějak mám v hlavě nedávný případ střídavé péče, kdy se rodiče soudili proto, že si jeden přál a dostal pro dítě odklad a druhý ho dostal do první třídy a dítě navštěvovalo obojí - ale víc o tom nevím...) |
| Kamilka3 | 89565 |
|
|
3.2.2015 8:47:29
Opravdu je to normální, plno dětí neumí písmena a naučí se je až ve škole. Dcera se naučila ve 3 letech písmena, plynule číst ve 4 letech, aniž bysme jí to nějak učili, secvaklo jí to dřív a to určitě není nějak nadaná a extra chytrá. Trochu se obávám, co bude dělat v září v první třídě, bude to spíš překážka
![]() |
| sarmi | 38831 |
|
|
1.2.2015 10:13:31
Jde spis o to,ze dítě,které ještě není vyzrálé,netřeba drezurovat a chtít po něm věci,které ještě nemůže zvládnout...taky si nesepnes culík z krátkých vlasu ;-) ... Pokud je dítě přirozené zvidave,jsou na místě nejrůznější hry na rozvoj sluchového a zrakového vnímání, fixovani správného úchopu tužky apod...
|
| Winky |
| • |
31.1.2015 20:41:47
Myslím ze ok. U nas spis probíhalo tak nejak za pochodu - proste jsme si povidaly o věcech, dcera rada kreslila a zpívala... Co jsem ji trochu musela učit byl čas - ve smyslu včera/dnes/zítra - jestli je úterý nebo listopad ji bylo dost fuk, ta časová orientace ji nesla dlouho, až tak ted ve 4. Třídě zvládá ok. Asi proto ji taky moc neslo vyprávění které by dávalo smysl, tj od zacatku do konce - aby neskakala dejove sem tam.
Ale třeba ty básničky se učila rada a šlo ji to snadno, uměla jich mraky. No a ted v te loni třetí a letos ctvrte třídě ma problémy si zapamatovat veci, názvy, pojmy.... Až me to překvapuje, měla jsem za to ze tu sluchovou paměť ma ok. Syna jsem nic neucila, dost odkoukal a naposlouchal od segry, spis ho musím krotit aby byl v klidu a neskakal druhým do řeči, aby uměl počkat kdyz mluví někdo jinej - ted uz teda v první je a dobry, jen je děsně roztrzitej, zapomíná, něco začne a pak to zapomene atd. Ale je zajímavý ze vloni si s nim učitel v předškolní třídě poradil krasne, letos s učitelkou je to horší. |
| Kamisi | 129832 |
|
|
31.1.2015 12:36:43
Lízo, v první třídě na čtení některé děti taky ještě nejsou zralé, tam je to lámání v pořádku?
|
| lucyová +3 |
| • |
30.1.2015 21:17:28
My to slabikování použili jen k pochopení principu čtení. Děti mi nikdy dlouho neslabikovaly. Ten starší asi tak 3 dny
Myslím, že je to jedno, jaká se použije metoda. Slabikování se kritizuje, pokud jsou k němu zpětně nuceny děti, které už jsou ve čtení dál. Zakladatelce jsem jen psala jednu z možností, kterou může zkusit. |
| Federika | 14090 |
|
|
30.1.2015 19:28:32
vidíš a děti, který se naučí číst samy, protože k tomu jaksi už dospěly, neslabikujou, neučí se číst po slabikách. Instinktivně si skládají písmenka k písmenku, těží z toho pak "genetická " metoda.
Mně přijde zbytečný předškolní děti "učit", pokud mají zájem,jak říkáš, samy si k tomu najdou cestu, nepotřebujou nic a žádnou metodu. |
| Lucyová +3 |
| • |
30.1.2015 19:24:08
Za mě naopak - klidně přibližuj
Nemám ráda takové to "hlavně ať se dítě něco nenaučí před školou, protož co tam pak bude děla"? Imho se má dítě nové věci učit ve chvíli, kdy je to zajímá. Protože to jde nejsnadněji. Takže pokud dítě "řeší" čtení, ptá se, pořád dokola to zkouší, považuju za normální mu s tím pomoct. Můj nejstarší syn se naučil taky číst hodně brzo před nástupem do školy. Začalo to, jak už tu zaznělo - ptal se na písmenka, já mu je pokaždé řekla, až uměl všechny. Pak následoval asi půlrok, kdy se zastavoval na ulici u náspisů a ptal se stylem: "Mami, co je to Z-A-K-A-Z?" Zkoušela jsem různé fígle, koupili jsme i malý obrázkový slabikář, ale to hádal slova podle obrázků a prvního písmene... až nakonec pomohlo, když jsem ho navedla, aby si ta písmenka četl po dvou. Prostě klasické slabikování. Když ty slabiky vyslovoval nahlas, seplo mu to. ZA-KA-Z...ajó, to je ZÁKAZ! S mladším jsme to dělali podobně (i když v jeho pozdějším věku) a fungovalo to stejně (problém byl jen u delších slov, že než se proslabikoval na konec, zapomněl, co bylo na začátku.... jenže když si yvbere jako první slovo "Atlantský"... ). Tak vyzkoušej. Držím palce! |
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město
Beseda a autogramiáda Aleny MornštajnovéPraha 1
Labyrintem Malostranských dvorkůPraha 1 Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.