
Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!
| Aeonium | 116489 |
|
|
11.1.2016 10:54:00
To chápu, vím, že na sobě budu muset taky zapracovat, ale nevidím to beznadějně
Navíc syn má přírodní léčbu svých potíží a za poslední rok udělal docela velký pokrok, takže je velká šance, že se to během dalšího roku zase zlepší a syn se zase posune, navíc dozrává, takže spolupráce s ním se zlepšuje a on má zájem se učit. |
| Aeonium | 116489 |
|
|
11.1.2016 10:42:47
Podle mě je spousta jiných možností socializace, než je zrovna první a druhá třída ve škole, navíc může být ve třídě agresivní zlobič a socializace formou šikany fakt ne. Domácí škola netrvá věčně a socializovat se ještě v životě bude až až, já se chci vyhnout problémům hned na začátku, které můžou ovlivnit jeho další rozvoj negativně. Jak píšeš, odklad špatně pro intelektové schopnosti, dobře pro sociálno. Rozhodujeme se tedy i vzhledem k tomu, co je pro nás důležitější, považuju chuť k učení a vzdělání za poměrně zásadní a při domškole se dá individuálně pracovat na lecjakých zájmech bez vytěžování školní docházkou. Podobně smýšlejících rodičů v okolí máme dost a nebude problém pořádat společná setkání a aktivity. Spíš bych ráda slyšela nějaké zkušenosti s domácí výukou, jak na tom byli později u dětí, které měly nějaké problémy.
|
| TaJ | 81121 |
|
|
11.1.2016 10:39:01
Tuten, naprosto souhlasím....navíc, i mně kdysi proběhla hlavou myšlenka na domácí školu, ale fakt jen na chvíli, protože právě ta izolace od kolektivu by mu vůbec neprospěla...odklad by taky nic moc nezměnil, jen by se potom ve škole víc nudil...takže jediné řešení bylo, najít vhodnou školu, což se naštěstí podařilo
, ale měla jsem z toho jeden čas hlavu zamotanou dost - dát, nedat, kam s ním apod.... |
| magrata1 | 95172 |
|
|
11.1.2016 10:31:53
Já jsem chodila do školky od 3 let (dobrovolně, vyřvala jsem si to, školku jsem milovala), ale sociální dovednosti jsem zcela nezvládla doteď.
|
| magrata1 | 95172 |
|
|
11.1.2016 10:28:46
Ségra nemá žádné poruchy, je narozená v červenci. Na ZŠ měla dvojku v žákovce jen z hudebky. To, že je nejmladší a nestíhá se projevilo až na gymplu. 5íká, že třeba matice často porozumněla až třeba půl roku po probrání látky.
Takže pokud je dítě opravdu odkladové, odklad bych dala, ale pokud by mělo touhu se učit, učila bych. Vždyť třeba v prvouce jde učit hodně do hloubky, psaní, když pojedeš pomalu, bude leda dobře, to je opruz pro skoro každého, číst může knihy a ne slabikář. Můžeš víc učit cizí jazyk, to bude taky jen k dobru. A kdyby pak byl nemocný nebo někde se kousl, máš prostor na pozvolné učení. |
| TaJ | 81121 |
|
|
11.1.2016 10:25:49
Withep, já mám doma něco podobného...syn je druhák, má vývojovou dysfázii, ale jinak je velmi chytrý, ještě před nástupem do školy spoustu věcí uměl....šel taky bez odkladu v 6,5, sociálně je taky dost nezralý, ale kdybych mu dala odklad, tak fakt nevím, co by teď v té první třídě dělal...protože číst by se naučil během toho odkladového roku spolehlivě i doma a nové by pro něj bylo maximálně psací písmo.....takže jsem ráda, že už se sociálně otužuje ve škole....i když je fakt, že chodí do logo třídy, kde jich je málo a jedou tak nějak trošičku volněji...
|
| withep | 93862 |
|
|
11.1.2016 9:55:10
Kamarádka dala dceři odklad, i když má domácí školu, je březnová, šikovná, ale taková hravá, zasněná, takže spíš aby jí prodloužila dětství než z nějakého objektivního důvodu, ona nemá moc důvěru a ambice, co se týče formálního vzdělávání.
Ve tvém případě bych zvážila hlavně sociální zralost, ta nevyzrálosti oproti vrstevníkům bývá u ADD poměrně trvalá a doma - když nebude vystaven školnímu prostředí - to těžko dožene. Navíc je to kluk, ještě k tomu letní, ještě k tomu nižšího vzrůstu... Byla bych spíš pro. Já mám druháka, který je sociálně hodně nezralý, ale intelektuálně hodně napřed, a nevidím ideální řešení. Šel do školy bez odkladu v šesti a půl letech, to sociálno zvládá obtížně, ale se svým intelektem by se teď v první třídě unudil k smrti, a jestli náhodou jde přeskočit ročník, tak ve třetí třídě by zase byl v ještě větším sociálním propadu. A domácí škola není řešení, protože on právě kvůli tomu sociálnu do školy chodí, ne aby se naučil číst, psát a počítat. |
| Aeonium | 116489 |
|
|
11.1.2016 9:42:38
Řeším otázku, zda má smysl dávat odklad odkladovému dítěti v případě nástupu do domácí školy. Syn, porucha pozornosti, pomalejší tempo, nízký vzrůst, v červnu mu bude 6 let, ale už leccos zvládá a je chytrý. Mě to vychází tak, že díky domácí škole bych ten odklad dávat nemusela, bude mít individuální přístup a problémy, které by ve škole zákonitě měl, tím odpadají. Bude mít čas dozrát a ve chvíli, kdy nastoupí do klasické školy, už tyhle problémy nebudou nebo v alespoň menší míře. S tou výškou asi bude problém vždycky. Je asi otázka, jak dlouho by ta domácí škola probíhala, aby se to hlavní srovnalo, zatím v tom nemám jasno.
Nemá tu někdo zkušenost s odkladovým děckem v domácí škole? Děkuji. |
| Ráchel, 3 děti | 76748 |
|
|
24.12.2015 17:29:44
Žluťásku, až teď jsem zaregistrovala tvůj dotaz :)
Dcera ze zdravotních důvodů nemohla ukončit třeťák (v podstatě od listopadu do června nebyla vůbec ve škole a ani ve stavu se učit doma). Takže letos třeťák opakuje, ale na jiné škole a v dálkovém režimu. Září - říjen zvládala skvěle, bohužel od listopadu se jí zase zdraví prudce zhoršilo. Tak se modlíme, aby to nějak zvládla... |
| 7kráska | 18433 |
|
|
24.12.2015 9:18:15
Všem domškolákům přejeme splněná přání pod stromečkem i během celého roku, všem domčitelkám hodně trpělivosti, lásky a pohody nejen o svátcích, ale po celý rok.
|
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město
Beseda a autogramiáda Aleny MornštajnovéPraha 1
Labyrintem Malostranských dvorkůPraha 1 Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.