| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Domácí škola

Domácí škola - Deníček

Soutěžte s muzikálem Edudant a Francimor

Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!

  (?)
[<<Předchozích 630] Názory 631640 z 16377  [Dalších 15737 >>]
Helča + J+V+M 110737
15.8.2016 21:33:30
ad pořadí - na FB jsem to četla také, tak vezmeme Z a pak to S (to už pořadí umí sama od sebe) a pak asi B. Jsem zvědavá, zda se poperu s výrobou kartiček~f~. Nějak jsem vyšla ze cviku.
kotrmelka 58142
15.8.2016 21:24:45
Delete: měla bych též na tebe dotaz, jestli můžu. Jde mi o koncovky v příčestí minulém. Syn má s poučkama problém, má už v nich guláš a tak jsem ho to učila stylem, že si má ukázat na podmět ukaz. zájmenem (ty děti běžely, ta děcka křičela, ty ženy zpívaly..atd)...jenže v učebnicích a i učitel na přezkoušení to chtěl jinak. Tedy tak, že si má zjistit, v jakém rodě je podmět a potom si pamatovat jaké i,y v tom kterém případě píšeme. Je v tom prosím tě nějaký rozdíl? Mě se zdá ten první způsob jednodušší. Dík.
kotrmelka 58142
15.8.2016 21:13:47
Arsielo: Znám jenom "procvičujeme výjmenovaná slova - deskové hry". A je to celkem fajň. Je to jednoduchá hra s panáčkem a kostkou (není součástí hry). Jdete po políčkách a plníte úkoly. Součástí jsou i kartičky s výjm. slovy. Občas si zahrajeme, děti to celkem baví. (hrajeme i s mlaďochama, úkoly jim upravuji,takže supr, že si může zahrát celá rodina vč. předškoláků)
na netu jsem našla náhledy, tak jestli se chceš podívat.
http://www.theohry.cz/products/deskove-hry-procvicujeme-vyjmenovana-slova/

Delete 8214
15.8.2016 20:28:45
arsielo,

ani jednu z her neznám, takže neporadím ~d~. Ale jsem zvědavá na reference, jestli někdo zná.
Delete 8214
15.8.2016 20:27:33
Helčo,

jo a začít můžeš klidně od Z, dokonce některé učebnice (autoři, metodici) to tak mají, že se začne tím nejjednodušším, na tom se vysvětlí princip, děti získají jistotu, protože je to jednoduché, a potom se přidávají řady podle obtížnosti...takže slovy po B se vlastně končí, spolu s V....v diskuzích učitelek na FB jsem našla, že někdo jede Z, (F), S, L, P, M, V, B.

Ale smysl má i opačný směr, začít těmi nejtěžšími, že je pak víc času na jejich procvičení, zažití, přičemž čím víc toho je, tím hůř se to učí, takže s B na konci hrozí, že to už dítě nepobere.

Já se chystám začít se Z a pak pojedu klasicky B, L, M, P, S, V, ale to i proto, že to tak máme v učebnicích a je to provázané s dalším učivem. Jinak bych za Z dala ještě S, a teprve pak učila ten zbytek.
Delete 8214
15.8.2016 20:15:02
Helčo,

psaní sice pomáhá k lepšímu zapamatování, ale s dysortografií je velká pravděpodobnost chyby, takže hrozí její zafixování. Takže když si to bude chtít napsat, tak nevadí, ale víc než u dětí bez dys- je třeba dbát na to, aby napsané to bylo správně. Když chybuje ústně, při třídění a tak, tak to je dobré pro práci s chybou, ale jak to přenese do té písemné podoby, hrozí, že bude chybovat pořád. Takže psát, až když doopravdy ví, a při psaní důsledně kontrolovat, protože to je klasika, že ti ústně správně doplní, odůvodní, a pak napíše chybu a ještě si ji jako dyslektik s oční vadou jen těžko hledá (když neví, že tam je, většinou ji neodhalí).

Nejprve je nutné zvládnout tu základní řadu a tvary těch základních slov. Takže vzít různé tvary od dvou slov a nechat je třídit, který tvar patří ke kterému...postupně přidávat slova a třídit na víc hromádek.....totéž se dá později dělat i s příbuznými slovy, ale nejdřív je nutné poznat různé podoby těch základních slov. Samozřejmě vymýšlet věty, hledat v textu, hrát slovní hry...

Příbuzná slova jsou zařazena až ve čtvrtém ročníku, i když se jim v trojce stejně nevyhneš, ale o to spíš to chce mít možnost si ověřovat, takže třeba mít kartičky s kontrolou (na jedné straně slovo na doplnění, na druhé barva podle příbuznosti, případně i celé to slovo rozložené na části, aby ta příbuznost byla vidět)...něco takového se používá při nápravách SPU, to není z mojí hlavy....
arsiela, 59672
15.8.2016 20:08:13
Chtěla jsem se ptát na to samé.Delete moc díky za rady,určo využiju.Ještě se připojím s dotazem Bystrá kobyla bila kopyty na babykové mýtině ,Sýkorčiny syrečky,deskové hry Procvičujeme vyjmenovaná slova,hra ypsilonie máte někdo zkušenost? Má cenu pořizovat? Musela bych objednávat z netu,bez možnosti se předem na to mrknout.Moc díky.
Helča + J+V+M 110737
15.8.2016 19:50:53
Ještě jsem se chtěla zeptat, zda začínat B nebo, když mě nikdo nehoní nezačít L a pak se vrátit?
Helča + J+V+M 110737
15.8.2016 19:49:28
Delete - očí vadu má astigmatismus a dalekozrakost (kamarádka co to má, mi líčila, jak jí občas plavou písmenka, přibližují se apod.).

Takže jestli tomu rozumím (úderem prázdnin šel můj mozek na odpočinek a žel se ještě nevrátil) - jedno slovo, základní podoby (i v pádu, čísle, event. časech ?), ústně, kartičky. Písemně až potom? Když si to bude chtít napsat - tak neva?

S Jeníkem to bylo snadné - ten si je napsal, pak jsme vymýšleli příbuzná slova - jako první jsme začali stavbou slova - kořen - předpona - přípona - a pak jsme si říkali výjimky.

ad možnost kontroly - myslíš, aby měla k nahlédnutí i příbuzná slova a výjimky? Nebo jen základní řadu?

Delete 8214
15.8.2016 18:40:08
Helčo,

dysortografie je právě o neschopnosti užívat pravidla, i když je zná. Dyslexie komplikuje čtení a tedy i pochopení toho, co čte. Myslím, že u ní

Základ je tedy, aby chápala každé to slovo a poznala jeho různé podoby. Takže nejprve musí zvládnout poznat, která slova jsou jen tvary toho vyjmenovaného slova, může je samozřejmě sama zkoušet tvořit, užívat ve větách...vše ústně a manipulačně, takže různé kartičky, pomůcky, aby ona získala jistotu, že ví...

Potom to, co bezpečně umí, tak psát...nejdřív jen opisovat, pak diktát (nezavrhovat, na začátku jde třeba zkoušet jen diktát s doplňováním slov, později psaní celých slov vynechaných ve větách apod.), pak tvpoření vlsatních vět, příběhů...a pořád mít k dispozici možnost se podívat, ověřit si, když neví, aby to určitě napsala dobře...

Postupně přidávat další slova.

Akorát teď mi došlo, že píšu jen k těm dys-, ale neberu v úvahu tu oční vadu...ani nevím jakou...ale asi to zrakové vnímání bude oslabené a celé to bude o to komplikovanější, co?

Ale základ je stejný, brát to co nejvíc přes ruce, manipulaci, ústní ověřování pochopení a správnosti...

No a slova postupně přidávat
[<<Předchozích 630] Názory 631640 z 16377  [Dalších 15737 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.