
Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!
| Helča + J+V+M | 110737 |
|
15.8.2016 21:33:30
ad pořadí - na FB jsem to četla také, tak vezmeme Z a pak to S (to už pořadí umí sama od sebe) a pak asi B. Jsem zvědavá, zda se poperu s výrobou kartiček
. Nějak jsem vyšla ze cviku. |
| kotrmelka | 58142 |
|
|
15.8.2016 21:24:45
Delete: měla bych též na tebe dotaz, jestli můžu. Jde mi o koncovky v příčestí minulém. Syn má s poučkama problém, má už v nich guláš a tak jsem ho to učila stylem, že si má ukázat na podmět ukaz. zájmenem (ty děti běžely, ta děcka křičela, ty ženy zpívaly..atd)...jenže v učebnicích a i učitel na přezkoušení to chtěl jinak. Tedy tak, že si má zjistit, v jakém rodě je podmět a potom si pamatovat jaké i,y v tom kterém případě píšeme. Je v tom prosím tě nějaký rozdíl? Mě se zdá ten první způsob jednodušší. Dík.
|
| kotrmelka | 58142 |
|
|
15.8.2016 21:13:47
Arsielo: Znám jenom "procvičujeme výjmenovaná slova - deskové hry". A je to celkem fajň. Je to jednoduchá hra s panáčkem a kostkou (není součástí hry). Jdete po políčkách a plníte úkoly. Součástí jsou i kartičky s výjm. slovy. Občas si zahrajeme, děti to celkem baví. (hrajeme i s mlaďochama, úkoly jim upravuji,takže supr, že si může zahrát celá rodina vč. předškoláků)
na netu jsem našla náhledy, tak jestli se chceš podívat. http://www.theohry.cz/products/deskove-hry-procvicujeme-vyjmenovana-slova/ |
| Delete | 8214 |
|
|
15.8.2016 20:28:45
arsielo,
ani jednu z her neznám, takže neporadím . Ale jsem zvědavá na reference, jestli někdo zná. |
| Delete | 8214 |
|
|
15.8.2016 20:27:33
Helčo,
jo a začít můžeš klidně od Z, dokonce některé učebnice (autoři, metodici) to tak mají, že se začne tím nejjednodušším, na tom se vysvětlí princip, děti získají jistotu, protože je to jednoduché, a potom se přidávají řady podle obtížnosti...takže slovy po B se vlastně končí, spolu s V....v diskuzích učitelek na FB jsem našla, že někdo jede Z, (F), S, L, P, M, V, B. Ale smysl má i opačný směr, začít těmi nejtěžšími, že je pak víc času na jejich procvičení, zažití, přičemž čím víc toho je, tím hůř se to učí, takže s B na konci hrozí, že to už dítě nepobere. Já se chystám začít se Z a pak pojedu klasicky B, L, M, P, S, V, ale to i proto, že to tak máme v učebnicích a je to provázané s dalším učivem. Jinak bych za Z dala ještě S, a teprve pak učila ten zbytek. |
| Delete | 8214 |
|
|
15.8.2016 20:15:02
Helčo,
psaní sice pomáhá k lepšímu zapamatování, ale s dysortografií je velká pravděpodobnost chyby, takže hrozí její zafixování. Takže když si to bude chtít napsat, tak nevadí, ale víc než u dětí bez dys- je třeba dbát na to, aby napsané to bylo správně. Když chybuje ústně, při třídění a tak, tak to je dobré pro práci s chybou, ale jak to přenese do té písemné podoby, hrozí, že bude chybovat pořád. Takže psát, až když doopravdy ví, a při psaní důsledně kontrolovat, protože to je klasika, že ti ústně správně doplní, odůvodní, a pak napíše chybu a ještě si ji jako dyslektik s oční vadou jen těžko hledá (když neví, že tam je, většinou ji neodhalí). Nejprve je nutné zvládnout tu základní řadu a tvary těch základních slov. Takže vzít různé tvary od dvou slov a nechat je třídit, který tvar patří ke kterému...postupně přidávat slova a třídit na víc hromádek.....totéž se dá později dělat i s příbuznými slovy, ale nejdřív je nutné poznat různé podoby těch základních slov. Samozřejmě vymýšlet věty, hledat v textu, hrát slovní hry... Příbuzná slova jsou zařazena až ve čtvrtém ročníku, i když se jim v trojce stejně nevyhneš, ale o to spíš to chce mít možnost si ověřovat, takže třeba mít kartičky s kontrolou (na jedné straně slovo na doplnění, na druhé barva podle příbuznosti, případně i celé to slovo rozložené na části, aby ta příbuznost byla vidět)...něco takového se používá při nápravách SPU, to není z mojí hlavy.... |
| arsiela, | 59672 |
|
|
15.8.2016 20:08:13
Chtěla jsem se ptát na to samé.Delete moc díky za rady,určo využiju.Ještě se připojím s dotazem Bystrá kobyla bila kopyty na babykové mýtině ,Sýkorčiny syrečky,deskové hry Procvičujeme vyjmenovaná slova,hra ypsilonie máte někdo zkušenost? Má cenu pořizovat? Musela bych objednávat z netu,bez možnosti se předem na to mrknout.Moc díky.
|
| Helča + J+V+M | 110737 |
|
15.8.2016 19:50:53
Ještě jsem se chtěla zeptat, zda začínat B nebo, když mě nikdo nehoní nezačít L a pak se vrátit?
|
| Helča + J+V+M | 110737 |
|
15.8.2016 19:49:28
Delete - očí vadu má astigmatismus a dalekozrakost (kamarádka co to má, mi líčila, jak jí občas plavou písmenka, přibližují se apod.).
Takže jestli tomu rozumím (úderem prázdnin šel můj mozek na odpočinek a žel se ještě nevrátil) - jedno slovo, základní podoby (i v pádu, čísle, event. časech ?), ústně, kartičky. Písemně až potom? Když si to bude chtít napsat - tak neva? S Jeníkem to bylo snadné - ten si je napsal, pak jsme vymýšleli příbuzná slova - jako první jsme začali stavbou slova - kořen - předpona - přípona - a pak jsme si říkali výjimky. ad možnost kontroly - myslíš, aby měla k nahlédnutí i příbuzná slova a výjimky? Nebo jen základní řadu? |
| Delete | 8214 |
|
|
15.8.2016 18:40:08
Helčo,
dysortografie je právě o neschopnosti užívat pravidla, i když je zná. Dyslexie komplikuje čtení a tedy i pochopení toho, co čte. Myslím, že u ní Základ je tedy, aby chápala každé to slovo a poznala jeho různé podoby. Takže nejprve musí zvládnout poznat, která slova jsou jen tvary toho vyjmenovaného slova, může je samozřejmě sama zkoušet tvořit, užívat ve větách...vše ústně a manipulačně, takže různé kartičky, pomůcky, aby ona získala jistotu, že ví... Potom to, co bezpečně umí, tak psát...nejdřív jen opisovat, pak diktát (nezavrhovat, na začátku jde třeba zkoušet jen diktát s doplňováním slov, později psaní celých slov vynechaných ve větách apod.), pak tvpoření vlsatních vět, příběhů...a pořád mít k dispozici možnost se podívat, ověřit si, když neví, aby to určitě napsala dobře... Postupně přidávat další slova. Akorát teď mi došlo, že píšu jen k těm dys-, ale neberu v úvahu tu oční vadu...ani nevím jakou...ale asi to zrakové vnímání bude oslabené a celé to bude o to komplikovanější, co? Ale základ je stejný, brát to co nejvíc přes ruce, manipulaci, ústní ověřování pochopení a správnosti... No a slova postupně přidávat |
Edudant a Francimor od Karla Poláčka v Hudebním divadle v Karlíně
Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město
Beseda a autogramiáda Aleny MornštajnovéPraha 1 Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.