| K_at | 121378 |
|
1.5.2018 21:33:58
Monty, ale chápeš, že dítě samo třeba nemá pocit, že něco pláclo? Že mu to prostě vysvětlí reakce dětí typu Ty jsi blbá!
|
| Len | 108740 |
|
|
1.5.2018 21:33:58
Ropucho, no a inkluze je o tom, aby to prostredi nebylo nekompatibilni. Kdyz je spolecnost nekompatibilni, je to docela prusvih. Nekompatibilnost majoritni spolecnosti se specialnimi lidmi je komunisticke dedictvi a inkluze by mohla dost pomoci, kdyby byla delana poradne.
|
| Monty | 129940 |
|
|
1.5.2018 21:32:53
zefýr,
a co je to "ta správná reakce", na prvním stupni? |
| K_at | 121378 |
|
1.5.2018 21:32:15
Monty, jenom bohužel ta naivní představa úplně nekoresponduje s realitou některejch dětí. Já extra problém neměla. Přesto jaksi dokážu pochopit, že někdo ten problém má a může ho trápit. A to nemusí bejt extra chytrej, ani extra divnej.
|
| Monty | 129940 |
|
|
1.5.2018 21:32:06
Kat,
když ono to nejspíš není tak úplně věc introverze nebo extroverze, jako o vnímání sebe sama. Taky si z raného dětství pamatuju, že jsem několikrát hrozně "řešila", že jsem někde plácla nějakou blbost a myslela si, že jsem kvůli tomu znemožněna navždy. Ani ne tak ve třídě, tam jsme se znali, ale třeba před dětmi z jiné třídy nebo někde na táboře. Jenže mi poměrně brzo došlo, že se tím nikdo kromě mě dávno nezaměstnává, že mezitím přišly úplně jiné podněty a "znemožnění se" jiných lidí/dětí, takže jsem to přestala řešit poměrně brzo. Žádné dítě není pro ostatní pupek světa, neupírá se na něj pozornost všech vždy a všude, naprostá většina problémů, kterými se děti trápí zajímá jen je samotné a ostatní o tom dávno neví. |
| Ropucha + 2 | 120300 |
|
|
1.5.2018 21:31:30
Len, já se také chvilkově přizpůsobím a troufám si tvrdit, že působím dostatečně autenticky, doufám.
Považuji to za důležitou sociální dovednost, aby člověk nepůsobil jako nádutý pitomec. Ale něco jiného je dokázat se chvilkově přizpůsobit a něco jiného je muset trvale žít v nekompatibilním prostředí. To už chce spoustu energie a sílu osobnosti. |
| Z+2 | 109449 |
|
|
1.5.2018 21:29:43
Bouřko, řekl bych, že ve školkovém věku se začíná rozvíjet a samozřejmě se ění. Jde ji ovlivnit výchovou a příkladem a jde na ní i myslet. Ale obecně jsou lidi co byli empatičtí ve školce a jsou pořád a ti co ne.
|
| K_at | 121378 |
|
1.5.2018 21:27:26
Monty, fajn. A když je dítě nejistej introvert? A párkrát nechtěně plácne něco, kvůli čemu je "divnej" - jak si potom má otevřít zase ta vrátka zpět?
|
| Monty | 129940 |
|
|
1.5.2018 21:26:57
zefýr,
njn, ale jak vidíš, s touto "naivní představou o dětech" se mi žilo líp jak v dětství, tak i v dospělosti. ![]() |
| Bouřka | 7675 |
|
|
1.5.2018 21:26:12
Z, takhle uplne to neni. Empatie se zacina vic rozvijet tusim nejak v tom mladsim skolnim veku a dozrava postupne. Jeji konecna mira je hodne dana, ale nejakym zpusobem na ni pracovat lze. A hodne se do ni muzou promitat i prozite zkusenosti, takze se vekem nejakym zpusobem meni. No a ve stari zase leckdy zacne mizet.
|
Edudant a Francimor od Karla Poláčka v Hudebním divadle v Karlíně
Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
Vítání sv. MartinaBlansko
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.