| Bouřka | 7675 |
|
|
16.7.2017 12:56:20
Jo, taky musíme všechno zdůvodňovat. A ještě kolem toho vede pokaždý diskusi. Fakt na hlavu, hlavně v situacích, kdy člověk potřebuje, aby rychle zareagoval a ne vést čtvrthodinovou diskusi, proč by to měl udělat...
|
| Koulička M | 128389 |
|
|
16.7.2017 12:50:31
Vývojová fáze i obdobicko v jednom...
Čím starší, tím trošku lépe vnímá argumenty proč ne, sama kolikrát řekne, že ví proč ne, ale stejně otravuje... Dcera potřebuje na všechno zdůvodnění, což je občas v krizi problém, prostě není čas vysvětlovat, že musí něco udělat tak a ne jinak... A stejně si mele svou, že ona to tak nechce.... Prostě palice dubové... Jediné co pomáhá, nenechat se zviklat a stát stále za svým... Je to kdo z koho, kdo déle vydrží... Touhu mlátit hlavou do zdi mám i já... Navíc, když vím, že jsem taková jako dítě nebyvala... |
| Bouřka | 7675 |
|
|
16.7.2017 12:41:47
Inspirováno tématem o ukřivděném dítěti, protože naše pětileté dítě cítí křivdu imrvére. A reaguje na to vztekem. Má neustálý dojem, že má na něco nárok. Mít určitý počet pohádek, mít několikrát dobrůtku, mít každý den zmrzlinu, mít neustále pozornost, mít nějakou hračku, protože jí zrovna chce...ať děláme, co děláme, nedaří se nám mu vysvětlit, že to tak fakt není, že žádný takový nárok neexistuje. Každý den to řešíme několikrát (kolikrát opakovaně jednu a tu samou věc) už hodně hodně dlouho a žádný posun. Prakticky na každé NE reaguje vztekáním a úpornou argumentací "že on ale chce" "že dnes přeci ještě neměl" apod.
Dneska - ráno se dožadoval nanuku. Odpověděla jsem, že si jednak nemyslím, že na to dnes bude počasí, dále že je ještě brzo a že mám dojem, že snad ještě ani nesnídal (nebyla jsem si jistá, jestli mu manžel něco nepřipravil, když jsem byla v koupelně). A položila otázku, jestli teda už snídal. Několikeré zmatečné ano-ne, nakonec že jo. Tak se ptám "A co?" Mladík plácne něco, o čem vím, že došlo. Několikrát se opakovaně ujišťuju, že si je tím jistý. Tvrdí že jo. Evidentně došel k názoru, že obdržení nanuku souvisí se snídaní. Jdu se ještě ujistit k manželovi. Samozřejmě mu nic nedával. Jdu mu udělat snídani a zároveň ho informuju, že mi lhal kvůli nanuku, takže dneska za trest žádnej nanuk. Scéna. Řešíme to nějakou dobu, opakovaně vysvětlujeme. Dvě hodiny poté - "Můžu mít nanuk?" "Nemůžeš, přeci ho máš zakázanej" Scéna "A próóč? Vždyť jsem dneska ještě žádný neměl..." Mívám chuť mlátit hlavou o zeď. Jiná dnešní scénka - chce něco, co jsem koupila po jednom kuse každému dítěti. "Ale ty už jsi svoje snědl včera, tohle je sestřičky." Vztekání "Ale já jsem přeci dnes ještě neměl..."Je to nějaká běžná vývojová fáze nebo obdobíčko nebo co? Řešil někdo něco podobnýho? Podařilo se to nějak vysvětit nebo do toho dorostou nebo to mám připsat k jeho specifikům a problémům, kterých má hromadu? |
| Marika Letní | 140743 |
|
|
4.4.2017 13:35:54
Notebook rozbil tak má konec s hraním. Opravit bych ho hned nedala, pokud bych ho nepotřebovala já. Každopádně by s hraním her skončil. Místo toho bych mu přidala sport nebo jinou fyzickou aktivitu.
Na vybití emocí bych pořídila boxovací pytel. Lepší než aby rozbíjel věci nebo si ubližoval. |
| Bouřka | 7675 |
|
|
4.4.2017 13:15:51
Tak pokud se tak zatím neprojevoval, tak za tím může být buď puberta nebo je možná pod nějaký tlakem. Každopádně, kdyby se to projevovalo častěji, tak bych se asi nějaké odborné konzultaci nebránila, néjaká rada jak podobné stavy zvládat může pomoc a od nezaujatých osob jí dítě někdy přijme ochotněji.
|
| arsiela, | 59672 |
|
|
4.4.2017 12:31:36
Je v blbým věku,což není omluva,jen konstatování. Notas bych nechala opravit s jeho finančním přispěním,pokud dostává kapesné.Je už dost velký a rozumný ,aby se učil nést důsledky svého jednání.Pomoct mu,aby se naučil případné záchvaty vzteku zvládat méně destruktivním způsobem a už vůbec ne tím,že se bude mlátit.Což teda chápu,dělala sem to samé,neuměla sem si pomoct.Naštěstí sem z toho celkem rychle zas vyrostla.
|
| evanovak | 150489 |
|
|
4.4.2017 11:52:47
Nevím, proč by měl mít syn nějakou diagnózu. Nikdy takhle výbušný a vzteklý nebyl.
taky jsem mu řikala, aby si udělal nějaký dřepy, kliky, aby se uklidnil. |
| evanovak | 150489 |
|
|
4.4.2017 11:51:30
Když je venku hezky, tak jsou do večera venku, včera celý den lilo, tak byl chvíli na noťasu.
|
| Tragika | 61116 |
|
|
4.4.2017 11:18:25
Počítač bych rozhodně do konce školního roku neopravovala. Chlapci jen prospěje pobyt na čerstvém vzduchu, či jiné vyžití mimo obrazovku. Tříměsíční abstinence mu snad jasně napoví, že problémy se agresí neřeší.
|
| Tragika | 61116 |
|
|
4.4.2017 11:13:24
Zpracovávat emoce by měl rodič dítě učit od útlého věku. Jestli nemá syn diagnózu, tak na tom jistě už minimálně 9 let pracujete s nevalným výsledkem. Každý z nás přesně ví, kdy se mu začíná vlna tsunami přelévat přes hlavu a taky by měl vědět, co v tom počátečním stadiu dělat. Někdo si udělá 30 dřepů, jiný má doma bouchací pytel a mimo domov používá metody bráničního dechu.... S takovým dítětem se musí pracovat už v předškolním věku a ne čekat na pubertu.
|
Edudant a Francimor od Karla Poláčka v Hudebním divadle v Karlíně
Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
Vítání sv. MartinaBlansko
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.