| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Máme doma prvňáka

  (?)
[<<Předchozích 280] Názory 281290 z 33059  [Dalších 32769 >>]
Lassiesevrací 134328
28.5.2020 9:12:22
Díváš se na to, jak kolegyně rozbrečí prvňačku a dává jí koule a je ti líto kolegyně? To dítě, ač nemusí, jde do školy a dostává tam takovou čočku....~d~
Aninabe 9885
28.5.2020 7:14:38
Soucítím. Před lety jsme to měli podobně, vyměkla jsem po pár měsících, byla z toho změna školy. Domluvit nic nešlo, pan učitelka byla přesvědčená, že jen špatné známky mají motivační funkci. Ale ono není každé dítě splachovací, aby mu to bylo jedno. U dalšího už jsme vynaložili hodně snahy, aby se dostalo na jinou školu, než tu podle bydliště.
anemon 100064
28.5.2020 2:37:11
Přidám velké poděkování učtelkám mých dětí. V první jim koule nedávaly vůbec a další roky se pětka po opravě smázla.
anemon 100064
28.5.2020 2:30:36
Prvňačka mojí kolegyně šla do školy a nosí známky. A to trojky a pětky. A opakované napomínání, že je pozadu (asi důrazné, dítě to rozbrečí).

Je mi líto kolegyně i dítěte. Měnili jim učitelku opakovaně, přes měsíc supl pak Covid. Je sama mezi jinými prvňáky.
takytakova 110149
21.5.2020 21:14:18
Zkoušela bych motivovat ke čtení. Vybrat něco, co ji bude bavit. Mám syna u něž čtení není silná stránka - a taky to dělá strašné nerad - co u nás funguje a na čem procvičuje čtení bez odporu je to, co ho baví:
Čtyřlístky - lépe knihy než sešity - rozdělíme si postavy (i s dcerou) a čteme - syn nemá pocit, že musí číst dlouho sám a přečte mnohem víc, než kdyby četl souvislý text.
Minecraftí komiksy - je jich plno - i v knihovnách, též si střídáme postavy.
Pokud vybereme nekomiksovou knihu - střídáme po větách nebo odstavcích - zase dle délky - nebo třeba syn čte vždy první větu v odstavci zbytek já.
Jak už tu někdo říkal - videa na pozadí jiné činosti bych zrušila, to mi přijde hrozný nešvar nebo alespoň nahradila audioknihou - je toho plno i ke stažení na netu, jen to chce najít téma, které jí bude bavit.
Známou třeba překvapily děti 1.-2. třída - jeli autem a pustili si čtění v rádiu - bylo to kniha pro dospělé - ale ty děcka z toho byli nadšené a poslouchali jak pěny. Vůbec bych se nebála, toho že chce knihy pro straší - pokud holky rády fantasy - klidně bych i mrňavce zkusila číst třeba Časoděje - to je může bavit všechny a můžou číst na střídačku spolu.
1kulička 119729
21.5.2020 13:51:02
Aleno, máš samozřejmě pravdu, já to uvedla jako příklad, pro mne to bylo užitečné, že jsem dostala nějaké srovnání a impulz k nějaké nápravě. Já předevčírem kvůli zmírnění stresu jsem s ní dělala slabikář dopředu, těžší slova jsme opakovali několikrát a stejně jí to pak zaskočilo, když to měla naživo....asi ten stres tam má svou roli.
Dnes jsem s ní dělala školu hodinu, čtení asi 40 minut a pak počty a vydržela celou dobu, neprotestovala a dokonce i vypadala ochotně. To se mi dosud nestalo, tak asi se to přece jen lepší. To čtení teda pořád nic moc, tak budeme ještě trénovat a snad to pokoříme.
Vítr z hor 100046
21.5.2020 11:37:05
Spíš smutné...
Vítr z hor 100046
21.5.2020 11:30:57
Tak jí nečti knihy pro prcky, ale něco, co ji opravdu zajímá. Taky mě překvapilo, když ze mě děti v cca 6 letech doslova vydřely Válku s mloky, nebo když v 8 četly Slečnu Peregrinovou.

Každý lepíme situaci tak, jak můžeme (taky jsem samoživitelka s VŠ, k tomu ale nemám nadstandardní příjem jako ty), ale když vidíš, že jsou rezervy, a že možná něco tvé dceři neprospívá, proč to nezměnit?
Mariana +2 135342
21.5.2020 10:53:51
Kuličko
asi bych tomu dala čas.
mně přijde tvoje dcera šikovná, ale je možné že v kolektivu se neumí/nedokáže úplně projeví, to je nejspíš povaha. A někdy ty různé "dobré" rady nefungují univerzálně.

Moje dcera - doma ji máme za drsňačku a prosadit se umí proti staršímu raz dva, pusu nezavře a její hlasitost je pár stupňů výš než je mi někdy milé. Byla dost v šoku, že ve škole je za tichounkou neprůbojnou holčičku, která jen sem tam pípne. Myslela jsem že po první třídě se otrká a sedne si to, ale je ve čtvrté a pořád je takový tichošlápek (jen tedy ve škole).
A navíc myslím si že ty online hodiny jsou pro děti nezvyk, pro prvňáky to musí těžké obzvlášť, ještě doražené tím že teď to "máma poslouchá".

Tvoje dcerka má zřejmě dost dobře vyvinuté sluchové vnímání, pokud dokáže na základě anglických pořadů odvozovat řeč a komunikovat. To se jistě zúročí. Možná ale teď ji to naopak trochu mate, dokud slabikují a neumí správně "nahodit" ten odposlechnutý přízvuk.
U prvňáků to čtení zatím ještě nebývá s porozumněním textu, a ty rozdíly mezi dětmi jsou velké, ale časem se to dorovnává.
Dala bych jí čas. Ke čtení motivovat ale nad rámec nějakého procvičování do školy vyloženě nenutit. Nabízet knihy, třeba až jí něco "chytí", takto to pak přelouská. Zdá se že zvídavá je dost. Nechala bych ji dozrát.

A ad to čtení v rodině - to si nevybereš. Já sama jsem velký čtenář, mám několik metrů knihoven. Obě děti jsou dyslektici, stejná diagnoza. Přičemž starší čte opravdu nerad, a jen z donucení, ve volném čase si fakt s knihou nesedne. V rámci mírného nucení dokázal přelouskat jen Deníky minecrafťáka, to jediné ho dokázalo zaujmout že se překonal.

To mladší, i když to ze začátku nevypadalo, tak cca od třetí třídy začala být čtenářka. Začala jednoduchými knihami o zvířátkách, což ji baví, a postupně čte víc a víc. Ale taky jsem dlouho hledala jaké téma, jaké knihy ji ke čtení "nakopnou".

Takže ani ty pozitivní příklady rodičů co čtou někdy nepomůžou.
A i na tu PPP je ještě času dost, počkala bych co se projeví až během 2 třídy.
Tante Bante 147015
21.5.2020 10:16:00
U dcery v přípravné třídě působila asistentka, která byla velmi milá, asi měla ráda děti, ale nebyla na tom úplně OK s mentální kapacitou. Nechápala třeba princip hesla v počítači. Asi i to způsobovalo, že ačkoliv měla zalaminovanou kartičku s heslem na krku, nebyla schopná to heslo bez chyby přepsat. Vím jistě, že to nebyla zlá vůle. A tahle žena dětem v družině předčítala, slabikovala jako prvňák a ještě s chybami. Dcera u toho seděla a v sedě klimbala. Nikdy bych to nezjistila nebýt toho, že jsem se jednou proti předpisům do školy vloupala a vnikla do družiny, kde se to dělo. Ředitelka mi sdělila, že to ví, ale že to nevadí. Že ji děti mají rády. To je takové esenciální pro pochopení, jak funguje česká škola.
[<<Předchozích 280] Názory 281290 z 33059  [Dalších 32769 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.