| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Drbárny : Drbárna pro učitelky

  (?)
[<<Předchozích 90] Názory 91100 z 31592  [Dalších 31492 >>]
Federika 14090
18.8.2024 11:20:01
Žženo,
naprosto souhlasím.
Federika 14090
18.8.2024 11:19:21
Nevím, jestli zabránit.
Pamatuju si,že u nejstaršího dávali na šestiletej gympl dost bodů za známky. On se hlásil z osmiletýho a neměl za ty známky ani jedinej bod. Přesto se dostal, i když ti ze základek měli navíc asi dvacet bodů. Prostě stačilo udělat líp přijímačky.
Přesto to nepovažuju za správný.
Žžena 83005
18.8.2024 11:16:29
Federiko,
mně to taky nepřijde správné. Jeden důvod je ta nerovnoměrnoat hodnocení mezi různými školami, ale i učiteli (na naší škole byl třeba u zeměpisu ve třídách vyučovaným určitým kantorem průměr tříd o stupeň a půl horší než v matice... to víc vypovídalo o jeho stylu učení a známkování, než o tom, že by celá škola byla blbá na zeměpis).

Ale pro mne je zcela zásadní a klíčovyý jiný důvod. Považuju za v principu vadný a škodlivý ideál "samých jedniček". Ano, sama jsem je měla, ale to byla prostě moje OSOBNÍ ambice, ale myslím, že požadovat to shora (tím, že z toho udělám vylučovací kritérium pro přijímačky) je špatně. Jsem přesvědčená, že děti se nemají učit kvůli jedničkám, jsem přesvědčená, že je strašně důležité vychovávat děti v principu "udělat něco dost dobře je lepší, než být v nervu ve snaze udělat to perfektně". Jsem přesvědčená, že to, že chytré dítě nemá tu ambici k jedničkám, z něj nedělá v principu horšího uchazeče, než dítě, co tu ambici má. Jsem přesvědčená, že "bejt v pohodě s občasným přešlapem" je užitečná životní vlastnost. Jsem přesvědčená, že žádnej rodič a puberťák by neměl v tomhle turbulentním období být nucen řešit, že by takový věci, jako je dvojka ze zeměpisu, měly negativně ovlivnit budoucí studium.
Prostě mi přijde, že říkat osmákům a deváťákům, že se musí snažit hlavně o jedničky, je nepedagogické a nevýchovné.
Půlka psa 24064
18.8.2024 11:11:22
15 bodů za vysvědčení, to je fakt hodně. U nás je daleko míň a takhle rychle body neklesají. Tři dvojky uděljí třeba 80% bodů za známky. A ani to mi nepřijde správné, mělo by jít o zkoušky se zohledněním olympiád a ne o vysvědčení, protože ta se nedají poměřovat, jak jsou z různých základek. Je fakt, že příští dítě, co nám půjde na střední, má samé jedničky, tak mluvím sama proti sobě, ale ani tak mi zohlednění známek nepřipadá v pořádku.
Yuki 00,03,07 49504
18.8.2024 11:11:05
jo, zrušila bych je, ale zároveň píšu o tom, že i chytrý dítě může mít blbý známky a můžou mu zabránit v dalším studiu

Yuki 00,03,07 49504
18.8.2024 11:09:46
u nás snad každá škola brala v úvahu i průměr, u Federiky ne, tak tomu nevěří
Ropucha + 2 120300
18.8.2024 11:08:42
"o motivaci, zázemí a vlivu učitelů a tím známek na sebevědomí něco vím"

No to já také.
Píšeš o tomtéž, o čem píše Federika a já.
Známky se přeceňují a špatně se s nimi pracuje, ať už ze strany rodičů nebo učitelů, a pokřivují motivaci dětí a jejich vnímání úspěchu a vlastní hodnoty. Ať je to na jednu nebo druhou stranu.
Federika 14090
18.8.2024 11:02:58
Žženo,
mně to nepřijde správný. Ne v naší zemi, s velmi rozdílným způsobem hodnocení.
Doufám, že se to změní.
Žžena 83005
18.8.2024 11:00:09
Federiko,
no ale fakt spousta škol na ty známky kouká dost i teď a na bodech je to hodně znát.
Synátor měl na druhém stupni cca 3-4 dvojky na vysvědčení, vždy vyznamenání, z bodového ohodnocení celkem 15 bodů za známky na gympl mu to ubralo cca polovinu.
Jinými slovy, ta škola v praxi upřednostní uchazeče s 83 body a samými jedničkami před uchazečem s 90 body a "jen" vyznamenáním".
Yuki 00,03,07 49504
18.8.2024 10:46:56
Ropucho a kdo a co myslíš, že je za demotivací dětí?
u nás chytrý kluk s maximální podporou doma, bez tlaku na známky, a škola dokázala zázraky
a to dokoncevu obou starších kluků, kdyby nezměnili gympl, bylo oba rozhodnutí se úplně na školy vykašlat, jeden měl čtverky, druhý nehodnocení a teď jsou oba na zahraničních školách, studují samozřejmě v cizím jazyku, dostat se nebylo snadný, zvlášť Cambridge nebere na matiku každýho, fakt ne,
takže o motivaci, zázemí a vlivu učitelů a tím známek na sebevědomí něco vím
[<<Předchozích 90] Názory 91100 z 31592  [Dalších 31492 >>]

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.