| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Drbárny : Drbárna pro učitelky

  (?)
[<<Předchozích 80] Názory 8190 z 31592  [Dalších 31502 >>]
Ropucha + 2 120300
18.8.2024 11:58:49
V osmičce jsem samé jedničky už dávno neměla.
Naposledy myslím v páté třídě.
Pak jsem začala "pustnout", rodiče i prarodiče se mě snažili všemožně motivovat, byli vážní a zachmuření a zklamaní, ale nenadělali nic, samé jedničky už nebyly nikdy více.
Rodinová 140078
18.8.2024 11:56:28
Tak nejak nahodne pripojuju, tyhle debaty….
Jsou deti (stejne tak dospeli):
Chytry ambiciozni
Chytry liny
Prumerny ambiciozni
Prumerny liny
Blby ambiciozni - bohuzel
Blby liny

Vsem se v zivote sejde spousta ruznych faktoru a umeji/neumeji s nimi pracovat.
Cili rekneme na podobne pozici v praci se sejde puvodne chytry liny a ambiciozni blb.

A ano, souhlasim, ze se chytre deti s nepriznivymi faktory maji podporovat, protoze to se mi zdat byt hlavni tema zdejsich debat.
Jen si myslim, ze se nema zapominat i na ty ostatni, prestup do jine kategorie neni nemozny~d~
Federika 14090
18.8.2024 11:51:15
Já měla samý jedničky v osmičce, protože mi táta řekl, že přestane doma v bytě kouřit.
Půlka psa 24064
18.8.2024 11:46:03
Já měla na základce lenost, na střední zájmy a na vysoké práci a dítě. Důvody různé, ale za celou dobu mě ani nenapadlo si lámat hlavu se známkami. Jen v jednom ročníku jsem se vzchopila, když mi naši na střední slíbili, že za vyznamenání můžu jet studovat na dva roky do ciziny. Tak jsem to vyznamenání měla, ale jinak mi to bylo vždycky spíš úplně jedno.
Ropucha + 2 120300
18.8.2024 11:40:27
"Na gymplu jsem se rozhodně nepředřela, co mě nebavilo, dělala jsem jen tak, aby to bylo"

Tohle je podle mě standardní přístup.
Předřou se ti, kteří nemají dostatek nadání, aby prošli bez dření, a pak perfekcionisté, kteří mají nějakou svou motivaci k vynikajícím výsledkům.
Většina lidí ve věku 15 - 19 má i jiné zájmy, než studium :-)
Půlka psa 24064
18.8.2024 11:37:36
Jo, v tom máš asi pravdu, olympiády jsou sice vzájemně poměřitelné, ale asi na ně všichni nechodí. Naše školy v nich jedou masivně. Pořád vozím nějaké děti okresní kola všeho možného různě po okolí. Je to každou chvíli, a to se vlastně dozvím jen o těch, kde některé mé dítě uspěje a potřebuje tak (i se spolužáky) odvoz. V naprosté většině soutěží moje děti nepochybně neuspějí a o těch se ani nedovím, takže v součtu toho musí být hrozně moc. Nenapadlo mě to, ale máš pravdu, že asi i k olympiádám mají školy různé možnosti se účastnit.
Ropucha + 2 120300
18.8.2024 11:34:08
"i chytrý dítě může mít blbý známky a můžou mu zabránit v dalším studiu"

Yuki, tak pokud píšeš o gymnáziu, je to docela častý jev (bohužel) bych řekla. Gymnázia často jedou nemilosrdný rigidní přístup a děti méně poddajné, které mají problém se systémem nebo s nějakým konkrétním vyučujícím a jeho stylem, holt mají špatné známky.
Takových je... A mohou mimo školu vynikat, mohou mít i větší znalosti než učitel.
Je to smutné, rozhodně to není správné, ale je to holt srážka se systémem a jak píšeš na vlastních příkladech, člověk si musí svou cestu ke svému cíli najít sám.
Žžena 83005
18.8.2024 11:31:11
Půlko,
Ty olympiády jsou ale podobnej princip, jako ty známky. Protože z vlastní zkušenosti vím, že ten úspěch v olympiádách závisí opravdu z velké míry na tom, jak k olympiádám přistupuje škola a pořádající učitel. Naše základka třeba na olympiády doslova sere. Ignoruje je, většinu nepořádá, a pokud už se nějaké konají, jento tím stylem, že učitel napíše do bakalářů "pkkud chce někdo dělat dějepisnou olympiádu, ať si přijde napsat test ve středu ve dvě do 8.B.".
Když jsem byla já v tom věku, měla jsem učitelku, která nás na olympiádu připravovala (vytipovala si děti, měla kroužek, měla kvalitní výuku, pomohla, sehnala knížku když člověk potřeboval...) a její děti na té základce pravidelně končily na okrese na stupních vítězů. A ty školy se tam na těch bodovaných místech fakt systematicky opakovaly, a naopak byly školy, ze kterých děti, co přijely, nikdy nezabodovaly.

To umístění na olympiádě opět není odrazem jen talentu toho konkrétního dítěte, ale je odrazem toho, že na dané škole někdo to dítě vytipoval, třeba ukecal, aby si soutěž zkusilo, někdo mu vysvětlil, jak to chodí, ukázal, co se po něm bude chtít, podporoval jeho motivaci, vůbec vzbudil jeho zájem kvalitní výukou, že vůbec tu předmětovou olympiádu uspořádal!... a takový někdo, takový podporující pedagog, zdaleka není normou. A plno dětí, co by talent na vítězství v těch olympiádách měly, v nich vůbec nesoutěží.
Federika 14090
18.8.2024 11:31:00
Ani já jsem neměla samý jedničky. Na gymplu jsem se rozhodně nepředřela, co mě nebavilo, dělala jsem jen tak, aby to bylo. A jo, stíhala jsem u toho plno dalších věcí, na vejšce jsem si už dost vydělávala.
Půlka psa 24064
18.8.2024 11:25:16
Já měla na základce trojky úplně bežně a normálně s tím žiju. Celkem bez obtíží jsem vystudovala paralelně dvě střední školy a po nich dvě vysoké školy a mám poměrně kvalifikované zaměstnání. Ty střední a vysoké jsem měla taky na trojky. V zásadě jsem ve škole dokázala snadné věci i nesnadné věci, ale všechno jsem řešila sezením na mnoha židlích a hašením toho, co už doutná. Na perfektní výsledky jsem nikdy nešla, protože jsem v tom neviděla smysl. V dalším životě mě to zjevně nijak neomezilo. Možná mi to i umožňuje brát některé věci trochu high level a s důvěrou je delegovat.
[<<Předchozích 80] Názory 8190 z 31592  [Dalších 31502 >>]

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.