 
	
	| Dari79 | 114243 | 
| 15.11.2024 6:15:00 No, a to je ono. Pak je otázka, jestli ti ten papír k něčemu bude. Když ti pak učitelka řekne, to přece (kpo 20 letech praxe) poznám i já, že je to dítě inteligentní a proti půlce třídy je napřed a myslí mu to, ale já bohužel, kvůli velkému objemu práce a problémovým dětem, bohužel nemám čas se mu věnovat a rozvíjet ho, jak by potřeboval... Tj. vracíme se smyčkou k mé první větě - jestli si půjdu pro "papír", tak je pro mě rozhodující, k čemu ten papír má sloužit. Osobně bych šla pro papír, kdybych nebyla s učitelkou ve shodě - klasika - třeba by učitelka tvrdila,že je moje dítě hloupé, ale já bych věděla, že je inteligentní a že se "hloupě" projevuje, protože .... Kdybych naopak já i učitelka viděla, že dítě má talent na ..., nebo že je nadprůměrně inteligentní a ve škole se při běžné prvostupňové látce nudí, tak na co ten papír mít? A neříkejte mi, že prvostupňová učitelka dneska NEUMÍ učit různé druhy dětí, že na to chuderka potřebuje návod z PPP. Pak je otázkou, co na své pracovní pozici dělá. Mnohem častěji věřím, že buď nechce (však my si ty děti srovnáme do stejné řady, to je jen ambiciozní matka - klasika - holt jedináček, tak si maminka do něj dává své ambice...) nebo prostě nemůže, protože nestíhá. Já jsem se (vědoma si inteligence našeho dítěte) proto zcela vědomě rozhodla pro malou soukromou školu s individuálním přístupem, protože pro mě děsivá představa, že mi dítě budou učit písmenka, když se už dávno naučil sám číst, nebo naopak ho budou buzerovat, že nepíše krasopisem (když má od narození mizernou motoriku rukou, a to i po letech Vojtovky a jiných nápravných cvičení). Jak jsem psala, individuálku na klíčové předměty měly ještě loni v 7. třídě, takže nikdo si pro papír chodit nemusel, děti postupovaly tempem, jaké pro ně bylo optimální... Běžně to v učivu, v těchto vyšších třídách, bylo půl roku + i -. My třeba v matice měli obvykle tak od ledna už k dispozici učivo dalšího ročníku (tj. cca 8 měsíců napřed), a to Frause - Hejného, tj. přemýšlivé. Žádné sloupečky počítání. Mají v rozvrhu několik bloků "samostatné práce", kdy si pracují vlastním tempem na vlastní úrovni, učitel je tam k dispozici, prochází si je individuálně, poradí, když se zaseknou, dovysvětlí, co nepochopili... + pracují "v hnízdech", kde jsou spolu děti na podobné úrovni. Tj. na tom prvním stupni - třeba v té první třídě, měli hnízdo, kde se děti učily fakt první písmenka a jiné hnízdo, kde si už v knížce četly děti, které prostě už před nástupem do školy číst uměly... | 
| K_at | 121378 | 
| 15.11.2024 5:49:01 "Yuki, ty jsi dneska docela rozpumprdlíkovaná  Kdo nejde s tebou, jde proti tobě." Ale prosím tebe, a kdepak??  | 
| Čumča. | 160024 | 
|   | 14.11.2024 23:55:21 Yuki, ty jsi dneska docela rozpumprdlíkovaná  Kdo nejde s tebou, jde proti tobě. Já si hlavně myslím, že učitelka měla na pohovoru víc vysvětlovat Knedli, jaký je účel toho postupu. Je dobré, že se jí tady dostalo dobrého osvětlení a uvedení do souvislostí, že slyšela reálné příběhy. To jsou věci, které běžný rodič na první dobrou prostě neví. Učitelka má s rodiči lépe pracovat, na tohle si má prostě vyhradit čas. Spousta rodičů by byla vyjevená a překvapená. A to je ze strany té školy špatně. | 
| Vranice | 21600 | 
|   | 14.11.2024 23:28:14 Zkus se domluvit na centrumnadani. Dělají i akce pro rodiny s nadanými dětmi, měli by umět poradit, jak dítko rozvíjet. Je fajn, že se škola snaží pracovat s nadaným dítětem. Můj syn to štěstí neměl, na matice se na prvním stupni nudil, vyrušoval, dostával počítat "sloupečky" příkladů navíc. Paní učitelka na můj dotaz, proč nemůže řešit slovní úlohy odpověděla, že sloupečky se líp opravují. Dnes je syn na střední a matika s tělocvikem jsou jediné předměty, z kterých má jedničky bez přípravy. | 
| Yuki 00,03,07 | 49504 | 
|   | 14.11.2024 22:54:12 no a tak se nám ztrácí nadaný děti, ony se totiž na prvním stupni nenaučí ani pracovat, ani se učit, ani nebudou nadšený a učení je nebude bavit a pak přijde ta chvíle, kterou učitelky vystihují větou "ono se to srovná, má jen ambiciózní matku" a pak je o tři roky víc, osmá, devátá třída a najednou je na vysvědčení víc trojek než jedniček a učitelky si potvrdily, že měl jen ambiciózní matku a ne, ani na naší škole se mi nedaří to změnit | 
| Ropucha + 2 | 120300 | 
|   | 14.11.2024 21:38:50 Knedli, těžko říct. V prvních ročnících ZŠ je myslím ještě hodně dětí, pro které je učivo příliš lehké. U dcerky to může být tím, že je prostě "jen" přirozeně inteligentní, trošku se pronudí prvním stupněm a na gymnáziu pak bude pro ni učivo přiměřené. No a nebo to může být tím, že je opravdu výrazně nadaná, v jednom směru nebo ve více směrech, a to by vám v té poradně řekli a sepsali by konkrétní doporučení pro školu i pro vás. Pak je otázka, jestli by se škola těmi doporučeními v praxi řídila, a dále je otázka, jestli vy rodiče (a samotné dítě) máte o cílené rozvíjení nadání zájem. | 
| Alena | 129302 | 
| 14.11.2024 21:38:28 Skola muze byt ochotna pracovat a nevedet jak. | 
| Alena | 129302 | 
| 14.11.2024 21:37:06 " nepotřebujete pro školu papír" Ale navsteva poradny/centra pro nadane prece neni pro potvrzeni nejakeho papiru, ktery se nekam zalozi. Precti(te) si Yuki (je i mozne na dite dostat financni prispevek). Odbornik ti muze poradit, jak s ditetem pracovat, na koho se obratit, jake pouzivat zdroje . Rada prvostupnovych ucitelek by sama nedala tezsi ulohy z prijimacek pro pataky (to neni despekt, zaber prace maji obrovsky), natoz aby vedela, jak pracovat s nadanymi matematiky, druhak, tretak uz muze byt v logice dal nez vyucujici a ji napadne treba jen zadavat tezsi nasobilku. | 
| TaJ | 81121 | 
|   | 14.11.2024 21:23:25 Pokud s tím nejsou ve škole problémy, nepotřebujete pro školu papír a vy sami jste schopní a ochotní s ní nějak pracovat a nějak ji v tomhle směru rozvíjet, tak bych to asi zatím nechala být. A třeba bych tam zašla časem, ale pokud máš teď pocit, že to není potřeba... | 
| K_at | 121378 | 
| 14.11.2024 19:43:07 Dari, ale ta učitelka nemá většinou kouzelnou lupu, kterou vidí do dětí. Ona nepozná jen tak, že tady je budoucí dys, tady budoucí nadaný student, tady student s obojím a tady máme nekompenzovanou dysfazku. Jinými slovy trochu si to představuješ jak Hurvínek válku, řekla bych. Učitelka má zájem, prosí o spolupráci. Díky bohu za to.  Respektive ty vidíš, že asi tady je ten a ten problém. Ale potrebuješ to prostě ověřit. I třeba s doporučením, co ideálně dělat. Které ty oblasti jsou silné a které oslabené. | 
 Rybářský denČeské Budějovice
Rybářský denČeské Budějovice   Povídání o bylinkáchChrudim
Povídání o bylinkáchChrudim   Tvořivá hra pro nejmenšíŽďár nad Sázavou
Tvořivá hra pro nejmenšíŽďár nad Sázavou   Vítání sv. MartinaBlansko
Vítání sv. MartinaBlansko   Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město  Další akce nalezte zde
 Bramborová roláda s masem/Simča, dcery *1988 a 1997
Bramborová roláda s masem/Simča, dcery *1988 a 1997 Košíčky Mon Cheri/Simča, dcery *1988 a 1997
Košíčky Mon Cheri/Simča, dcery *1988 a 1997 Čokoládový krém/Simča, dcery *1988 a 1997
Čokoládový krém/Simča, dcery *1988 a 1997 Churros/Simča, dcery *1988 a 1997
Churros/Simča, dcery *1988 a 1997 Banánové omeletky/Simča, dcery *1988 a 1997
Banánové omeletky/Simča, dcery *1988 a 1997 Brusinkový punč/Simča, dcery *1988 a 1997
Brusinkový punč/Simča, dcery *1988 a 1997 Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/ Citronový gel a krém (Lemon curd)/Simča, dcery *1988 a 1997
Citronový gel a krém (Lemon curd)/Simča, dcery *1988 a 1997 Tvarohový chesecake/Simča, dcery *1988 a 1997
Tvarohový chesecake/Simča, dcery *1988 a 1997 Dýňoví šneci/Simča, dcery *1988 a 1997
Dýňoví šneci/Simča, dcery *1988 a 1997Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.