dítě je dítě
Já vidím problém v tom, že se sice na jednu stranu v dětech posiluje sebevědomí, jak mají svá práva, jak si knim nikdo nesmí nic dovolit, ale na druhou stravu se je snažíme zbytečně chránit před důsledky jejich činů. Se vzrůstajícími právy dětí by měly zákonitě narůstat i jejich povinnosti. Na druhou stranu, nejsou-li děti dostatečně vyzrálé na to, aby nesly za své činy stejnou zodpovědnost jako dospělý, nemohou jim být přiznána stejná príva jako dospělým.
S dětmi by se samozřejmě mělo zacházet slušně, důstojně atd atd. Ale teprve rostou, učí se a poznávají. Proto by učitelé i rodiči měly mít patřičnou autoritu. U rodičů je to jednodušší, je to jejich dítě, často se s ním vypořádá za zavřenými dveřmi i když ne vždy možná vhodným způsobem. U učitelů jsem pro, aby byly změnou zákona chráněni. Jejich povolání považuji za vysoce rizikové a ochrana zakotvená v zákoně usměrní nejen žáky, ale především některé rodiče, kteří svým nevhodným projevem na adresu učitelů podporují žáky v jejich nevhodném chování vůči vyučujícím.
Odpovědět