Re: Co myslíte, vydrží mi ten idealismus, až jednoho dne založím rodinu?
Promiň, trošku plácáš. Já např. nevěřím doktorům nos mezi očima, ale jsou výjimky. Nicméně i jejich rady si ověřím. Rozhodně a zásadně si nemyslím, že lékař má na mysli moje dobro, mám k tomu řadu racionálních důvodů a člověk, který tomu věří, je u mě s prominutím d*bil, pokud není od přírody obdařen nízkým I znemožňujícím pochopit mu základní souvislosti, a současně postrádá základní instinkt.
Hodnota práce se dá měřit jinak než počtem odpracovaných hodin, ale debata je o ceně práce, a ta se měří cenou peněz za jednotku, obv. za hodinu.
Přínos učitelství by byl pro společnost velký, pokud by učitelé nějakou práci odváděli, měřitelnost je přesnadná. Společnost se nikam neposune, pokud budou učit lidi, kteří sami jsou opravu hloupí a devítileté děcko je přesvědčí např. o tom, že lze sestrojit trojúhelník o stranách 2, 3 a 5 cm, hrubé pravopisné chyby a všeobecnou neschopnost.
Pokud máme tržní hospodářství, nemá tu co dělat žádná regulace a žádné tabulkové platy ap. Nechť učitelé odejdou kamkoli jinam, bude jich pak málo, poptávka po jejich práci se zvedne, tím se zvedne cena jejich práce. Trh je třeba to, že za hodinu angličtiny s rodilým mluvčím zaplatíte 500 Kč - a nestěžuje si nikdo.
Učitelé v porovnání s již zmíněnými dělníky, stolaři, obkladači, instalateéry, pekaři ap. mají takové podmínky, o jakých se jiným nesní. Neznám učitele, který by šel mimo obor a zvládal svoji práci - oni mají těžký problém ustát tempo i ve státní firmě, od-do je jim moc dlouhé, když je to 8 hodin. Jim vyhovuje nejlíp těch 180 minut! (to jsou 3 hod práce jinde!!!) a volná odpoledne, víkendy, hafo volna. Možná kdyby šly učitelky povinně dělat asistentku do normální firmy, tak by se rády vrátily. Dost by se divily.
Odpovědět