Opravdu je smyslem demokratické společnosti moci říkat a dělat cokoli?
Opravdu je smyslem demokratické společnosti moci říkat a dělat cokoli? Myslím, že v tom je kámen úrazu. Děti si vykládají demokracii tak, že ony mohou všechno a učitelé nemají právo po nich chtít nic, což je asi důvodem k mnoha rozepřím a není to v pořádku. V práci s nimi nikdo takto diskutovat nebude ochotný a tvrdě narazí. Nevidím smysl ve smlouvách, vždyť tu nejde o nic jiného než o dodržování pravidel slušného chování. Jsem matka 15 letého kluka a vím, že je mnohdy těžké zhodnotit, zda je vina opravdu na straně dítěte či vyučujícího. Myslím, že takové kamery ve třídách by nebyly od věci. A kecy o soukromí mne vždy pobaví, copak do školy děti chocí kvůli soukromí? To snad mají doma. Opět srovnání s pracující populací, ta je kamerou hlídána naprosto běžně a nemůže říct nic, tak proč nedat kamery tam, kde nastávají tyto spory. Určitě by se mnoho vyřešilo, jak s problémovými žáky, tak s problémovými učiteli.
Odpovědět