25.5.2011 7:53:57 Myšutka*
Re: Ne všichni žáci ji nesnáší...
Mato, zapamatování jednoduchách vzorečků je přirozené, pokud ho používáš často. Já sama studentům povoluji literaturu "dle libosti", ale pokud si doma příklady nepropočítali, je jim zpravidla na ... Než si všecko dohledají, čas vyprší. Pokud někdo počítá a potřebuje jenom občas nahlédnout, je to v pohodě. Tu kvadratickou rovnici jsem uváděla jako příklad proto, že to je právě jedna z těch typických ukázek - pokud počítáme několik cvik za sebou příklady, kde ji uplatní, tak si ji přirozeným způsobem zapmatuje každý, kdo skutečně pracuje a "nečumí".
Kalkulačku moje dcera také používá, ale jenom pro kontrolu. Jinak já jsem spíš zastáncem toho, že počítání do sta a malou násobilku by měl zvládnotu každý (tedy ve smyslu průměrný) bez kalkulačky. Jednak je to rychlejší, jednak ne vždycky kalkulačku máš u sebe a jak říkala moje babička "aby tě v hospodě neošidili".
Navíc - dost často se třeba stane, že student kalkulačku zapomene a není ve skupiě sám. Já nosím DVĚ kalkulačky na půjčení a i tak to kolkrát nestačí. Počítají teda na mobilu a pak se diví, že nestíhají. Oni totiž počítají "technikou" i 5+6 a 32/8... Takže moje dítko se poctivě naučilo počítat z hlavy a je v pohodě.
Ale je to i věc názoru, já to prostě vidím tak, že když se podcení ten úplný základ, tak pak je to pro děcka trápení. A technika je super věc (mmch. mám vystudovanou mimo odbornou mateamtiku i informatiku a pro zábavu ji učím taky), ale ne vždycky je po ruce.
Odpovědět