Re: jo, jo
Podle mě nemá smysl do malých dětí něco tlačit, ale je dobré odpovídat jim na otázky a řešit s nimi, co je zajímá. Starší syn chodí do školky od 4, mladší začal teď ve 3 letech, zatím chodí jen na dopoledne, já už ale pracuju na plný úvazek. Přesto pořád něco řešíme, počítáme a tak. NIkdy bych je ale nuečila nic cíleně, to by je podle mě od poznávání jen odradilo. Děti znaly všechny tvary a všechny možné odstíny barev už před nástupem do školky. Co se naučily ve školce, je pár nových říkanek a písniček (většinu ale znají z domova). Jinak jsem žádné nové poznatky ze školky nezaregistrovala. Počítat víc než do 1000, základy početních operací (už došlo nejen na násobení a dělení, ale i na mocniny...), čtení, mluvnici (teď se zajímá hodně o pravopis), převody jednotek (dekagramy na gramy, kilometry na metry apod.) se šestiletý syn naučil doma a to jsem mu vždy řekla jen to, na co se ptal, vždycky to zakončím tím, že to se bude učit až ve škole... (má odklad, protože je srpnový a protože byl trochu pozadu v sociálním vývoji - do 5 let téměř nemluvil v 1. osobě a nezajímal se o děti; přesto se obávám, že se do mě v 1. třídě učitelky pustí, proč už nešel do školy loni...).
Odpovědět