13.10.2007 18:14:24 štěpánka
Re: školy a školičky
S tou pra-levou orientací mohou mít pravdu. u některých dětí je to úplně jasné ještě ve školve, u některých se to nevyjasní ani během 1.stupně ZŠ. Taky jsou lidi, kteří prostě nemají jednu ruku zcela dominantní a může jim vyhovovat dělat některé činnosti levou a jiné pravou. Teď jde o to, co očekávat od návštěvy ped-psych poradny. Pokud jen papír na "diagnózu" dispraxie, je to asi málo. Pokud má dítě problémy, asi by měli poradit, jaké činnosti jsou pro ně vhodné, aby si tuto oblast "vylepšilo". Vhodné je i docházet do poradny a nechat si od nich pomoci v motivaci, apod. Nutný je ale dobrý psycholog. Nejspíš to bude tak, že to že mu něco nejde ho odrazuje o opakování činnosti.
Ale taky záleží na učitelce. Moji kluci měli ve 2. třídě přinést do školy kus látky, knoflíky a jehlu s nití. Samozřejmě se učili přišívat knoflíky. Učitelku obdivuju, na tohle bych u tak malých dětí nervy neměla. Náhodou to kluci řekli na logopedii a milá logopedky se smála, že její kluci před 20ti lety byli označeni za neschopné, protože jim to v té 2. třídě tak moc nešlo.... Hrozně se divila, že to v těch osnovách zůstalo.
Odpovědět