22.5.2009 18:04:12 vojtami
Re: Jak si vést účetnictví?
já si vedu účetnictví v systému Pohoda.
jako doklad o koupi dávám zákazníkům klasicky vytištěnou fakturu, kterou mi vyblije ta Pohoda.
víc se o to nestarám, až po novém roce, kdy chystám účtenky, spáruji je, udělám likvidaci v pokladně a s vytištěným peněžním deníkem jedu k účetní, která mi dělá daňové přiznání.
na rovinu říkám, že to dělám automaticky. naučila jsem se postupy jako cvičená opice. sama tomu nerozumím, ale není to pak nic složitého.
pokud chceš používat jen ty papírové paragony, měly by být nejlépe propisovací ( neb kopii si musíš schovávat pro účely přiznání ), mají mít číslo, pak by tam mělo být datum prodeje, věc co člověk kupuje i případně množství, cenu.
razítko, podpis a dole by pak měl být udělaný součet.
osobně si nedokážu představit, jak to ručně každému vypisuji.... stačí vypisování pro poštu...
a s těmi zárukami a tak, tak záleží, jestli prodáváš nové zboží nebo použité. při prodeji přes net má zákazník tuším dle par 53 č 40/1964 sb občanského zák nárok na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu do 14 ti dnů.
pokud prodáváš nové zboží, tak kromě toho vrácení musíš poskytovat záruku 2 roky ( u některých věcí může být záruka i delší, to už záleží na konkr. případě ).
Odpovědět