27.8.2009 13:16:49 Winky
Re: Jenže to by nebyla matika
klíďo by to mohly být "rodinné finance" - aby milánkové věděli že existují takové věci jako hrubá a čistá mzda, daně, pojištění, že se do schránky v jistých intervalech dostávají složenky za tak nepochopitelné věci jako je plyn, elektrika a voda, kolik stojí třeba průměrný nájem vs provoz domu, co by měl asi tak člověk jíst aby z toho nebyl samý fald a puchejř a kolik to asi stojí versus jaké jsou potřeba věci na vypěstování vlastní zeleniny a zvířat na maso, taky základy marketingu - ne jako poučky, ale finty obchodníků s umístěním zboží a "výhodnými balíčky", aby bobánkové měli alespoň tůšo co je to RPSN a když je 26 proč to fakt nebrat

, spoření vs. útrata na dluh a podobně. V rámci tohoto předmětu by byly fajn exkurze do místních výroben, provozoven, farem a spol. Pamatuji si naši třídní když měla vážné obavy že pro samé pařby zapomeneme na učení, vzala nás do jisté výrobny korálků - výrobky sice exkluzivní, ale ve výrobě - ten rachot, to vedro, všechno ručně, platy zoufalé..... "aha" efekt se dostavil.
A netvrďte mi, že to ty hlavinky ve věku 13-16let (sedmá až devátá) nepoberou. V tomhle věku ještě existuje jakás takás zvídavost, když má příklad smysl tak jim nevadí ho počítat (narozdíl od zmiňovaných a+b-c=d) a taky si nemyslím že by to nutně podněcovalo sociální rozdíly. Stačilo by mi kdyby se nedali opít rohlíkem od pouličních prodejců, všelijakých nabízečů a jiných vykuků, nepodepisovali smlouvy bez čtení atd.
Z ostatních předmětů - třeba v chemii bych na úkor malování sloučenin radši viděla nenápadně vsunuté potravinové konzervanty a jiné přísady s vysvětlením jejich působení na lidský organismus.
Odpovědět