3.9.2009 20:13:29 Kohnova
Re: Výuka českého jazyka - proč tak strašidelné výsledky?
Mno, oni nezvladaji v devitce zacaste ani jednoduchou rovnici s jednou neznamou, nebo jak se jmenuji svetove strany a kde jsou na pame. Podle mne to tragedie je. Ale je pravda, ze jednoznacne na prvnim miste je, aby se deti naucily cist a psat, teprve pak mohou delat cokoliv dalsiho.
Zrovna tak nema smysl ucit deti jakykoliv cizi jazyk, kdyz nejsou schopne formulovat vetu jednoduchou v tom materskem. Nejenze to jde blbe, ale hlavne si ani v jednom z tech jazyku nebudou mit o cem popovidat.
Ted pred par tydny v lete, jsem v noci pri otevrenem okne musela vyslechnout hovor skupiny cerstvych postadolescentu. Komunikovali, to bylo evidentni. Byli pod parou, ale ne na mraky. Ale ten rozhovor byl tak asi nejblizsi tomu, co jsem si v detstvi predstavovala jakoc rec neandrtalcu. Ze slov, ktera znam, jsem rozumela: pica, vole, curak, hovno, mrdka (vysloveno jako mka). Zbytek byly takove zvukove docela zajimave hrdelni vykriky. Nekdy "mluvil" jen jeden, ale vetsinou tak tri ctyri spolu, nekdy vsichni. Hudebne to nebylo nez zajimavosti, melo to docela pravidelny a zajimavy rytmus. Dohadovali se o necem, protoze to nejakou dobu trvalo, pak po takove kadenci jakoby hromadne zahykali a odesli.
Cili spolecne s pokrokovymi jazykovedci musim konstatovat: jazyk se meni, staromilci maji smolika.
Odpovědět