17.9.2009 22:04:00 Vážný
Re: ...s tou fotosyntézou...
Mě strašně štvaly na gymplu dva předměty:
Chemie - a to přesto, že na základce jsem jí miloval, právě pro to organické nesystematické názvosloví na úrovni slovíček jazyků, na němž si naše drahá chemikářka zakládala. ZKoušení z lavic 15 minut na začátku každé hodiny stylem: strukturní vzorec na tabuli Brož - nic? mínus, Bohdenecký - nic? mínus, Čížek - tri... tetra... ... - skvělé Čížku, tentokrát plus, celkem za 4 ... (výsledek 4 po sobě jdoucích značek).
A Biologie, kvůli taxonomii. Prostě - měl jsem šílený problém s pamětí - později i změřený při nějakých výkonnostních testech a co jsem si neodvodil, to jsem si nepamatoval (včetně vzorečků ve fyzice, kde jsem byl mezi vítězi celostátního kola FO...) Takže ty brukvovité (a nejlépe i latinský název) mě přiváděly k šílenství a ke zdokonalování taháků - podložek s celou taxonomií rostlin.
Takže biflování - jasně, je třeba mít o čem přemýšlet, děják a letopočty mi docela šly, a stojí za to být ukotven v dějinách, ale s rozumem a s prostorem pro jiné typy přemýšlení...
Odpovědět