Re: Angličtina pro předškoláky - má to smysl?
Jéé, od A až do Z? Ať žije zvšeobecňování. Výuka v raném věku má smysl, pokud jsou metody přizpůsobené věku dítěte (tj. dítě se učí přirozeně, formou her, písniček, aj. - žádná slovíčka, překlady, gramatika). Důležitá je častá frekvence, jednou týdně je příliš dlouhý interval. Pomůže navázání jazyka na konkrétní osobu, prostředí nebo aktivitu (např. jak tady jedna maminka psala - mluvíme AJ, když si hrajeme s modelínou). A hlavně: rodič si na sebe uplete bič, musí každý rok promýšlet, jak zajistit návaznost. Pokud je několikrát do týdne dítě vystavené jazyku, skutečně si ho osvojí, nejdříve bude jen rozumět, později začne samo mluvit, ale pak je na rodiči naplánovat, co dál. To nemůže zajistit běžná základka. Tohle vše je fajn promyslet dopředu, protože začínání s jazykem poněkolikáté, jak už je tu napsáno, je hodně demotivující.
Odpovědět