Míšo, od obou dgn. existují různé stupně a jsou i možné kombinace s dalšími postiženími jako jsou retardace,ADHD,LMD a pod. V podstatě vývojová dysfázie je jakékoliv postižení ,které způsobuje dysfázii(zpoždění) ve vývoji dítěte - řeč ,motorika a pod. V jednoduchosti vývojová dysfázie řeči může postihovat obě složky řeči - příjem(receptivní - dítě nerozumí) nebo výdej (expresivní - dítě rozumí,ale nemluví). Obě složky mohou být "porouchané" samostatně nebo bohužel i kombinovaně .... to je samozřejmě horší verze. Autismus je porucha mentálního vývoje,kterou doprovázejí specifické vzorce chování - nejznámější jsou chybějící oční kontakt,typické jsou například jak psala Leny kývavé pohyby,točení,rituály apod. ,lpění na sterotypech,špatná snášenlivost změny prostředí a rituálů.Typická je (jak opět zmiňovala Leny) neúčelová hra - bouchání dvířky,stavění věcí do dlouhých řad nebo sloupců,obrazců a pod. Ale na autismus se nespecializuji,tak je to jen nástin. Důležitou otázkou při dgn. u těchto poruch a pozdějším vývoji dětí je míra intelektu,pokud je snížený je integrace do normální společnosti obtížnější.Proto se i u malých dětí dělají IQ testy.
Dalším rozdílem (podotýkám,že je důležitá míra postižení) mezi autismem a vývojovou dysfázií je ,že autismus je porucha trvalého charakteru,kterou je možné cílenou prací s dítětem přiblížit normálu,ale nikdy nevymizí.Přesto v závislosti na dalších faktorech,je možné že někteří lidé s autismem se mohou rozvinout tak,že jejich obtíže nebo odlišné chování nejsou tak nápadné .
Vývojová dysfázie (podotýkám,že je důležitá míra postižení)jak název napovídá je zpoždění,které je možné cílenou prací naprosto vymazat,tedy pomoci dítěti dostat se na správnou úroveň,bez toho aby byla patrná nějaká porucha.
V tak raném věku jako je Sabrinka (i ve 3,5 letech jak obyl Mates) je velmi obtížné tyto dvě dgn. odlišit a zvládne to jen skutečně zkušený odborník.Protože velké množství symptomů může být stejných nebo velmi podobných,také některé klasické symptomy nemůsí být přítomny vůbec nebo jen velmi nezřetelně. Navíc vývoj dítěte je věc,kterou nelze nacpat do tabulek i když se o to mnozí snaží,ono bohužel se ale podle něčeho řídit musí.
Pro příklad uvedu zvláštní formu autismu Aspergerův syndrom,který je často dgn. až u školních dětí - přestože je to vrozená vada,přítomná již od narození. Nebo velmi zajímavou formou autismu je atypický autismus ("lehčí "forma autismu,jsou narušeny jen některé rysy) .... což tedy LENY pokud autismus u Sabriny tak tento,ale já tomu nevěřím,i když ji neznám ... jen z Tvého popisu.
Ta chybějící řeč je velmi markantním znakem (ta se u Aspergera nevyskytuje ) proto se setkává dgn autismu a vývojové dysfázie právě u nemluvících dětí. U chybějící řeči se,ale může také jednat o pouhé zpoždění řeči,což je kupodivu úplně jiná dgn. než vývojová dysfázie.
No zjednodušeně,je to velmi složité ..... pokud vás bude něco zajímat,ptejte se a pokud budu vědět odpovím.Bohužel to co vím je tak na úrovni jako by jste v dějepise věděli,že existoval pravěk, středověk a novověk.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.